یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

آمریکا هیچگاه اجازه انتقال پرونده هسته‎ای ایران از شورای امنیت به آژانس هسته ای را نمی‎دهد

افقهی با تأکید بر این مطلب که آمریکا هیچگاه اجازه انتقال پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس هسته ای را نمی دهد، گفت: اگر کشورهای غربی خواهان انتقال پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس هسته ای بودند، تاکنون این انتقال صورت گرفته بود.
کد خبر: ۲۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰ - 01October 2014

آمریکا هیچگاه اجازه انتقال پرونده هسته‎ای ایران از شورای امنیت به آژانس هسته ای را نمی‎دهد

سید هادی افقهی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در رابطه با مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: با توجه به این که رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد با دیگر کشورها رویکرد گفتمانی و عقلانی است، لذا مذاکرات هسته ای خود را با کشورهای عضو 1+5 ادامه می دهیم و معتقدیم در این مذاکرات است که می توان مشت رقیبان خود را باز کرد و چهره واقعی آنها را به جهانیان نشان داد.

وی با تأکید بر این مطلب که هموراه در مذاکرات به دنیا، اثبات کرده ایم که ایران اهل گفتگو و مذاکرات سازنده است، بیان داشت: در مذاکرات هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+5 هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده و از خطوط قرمز نظام وانقلاب دفاع خواهیم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: کشورهای به ظاهر قدرتمند و در رأس آنها آمریکا هیچگاه اجازه نداده و نمی دهند که پرونده هسته ای ایران به نحو منطقی پایان پذیرد.

افقهی با تأکید بر این مطلب که آمریکا هیچگاه اجازه انتقال پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس هسته ای را نمی دهد، گفت: اگر کشورهای غربی خواهان انتقال پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس هسته ای بودند، تاکنون این انتقال صورت گرفته بود و در مذاکرات به توافق جامعهای با ایران دست پیدا می کردند.

وی با بیان این مطلب که پرونده هستهای ایران در شورای امنیت تنها از منظر امنیتی مورد بررسی قرار نمیگیرد، تصریح کرد: مسئله هستهای ایران نه تنها از نظر فنی و آکادمیک بلکه امنیتی نیز در شورای امنیت بررسی نمی شود وگرنه تا به امروز این مذاکرات به نتیجهای رسیده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی هدف اصلی غربیها را تغییر ژئوپولتیک منطقه دانست و افزود: حامیان تروریست در منطقه با ایجاد جنگ علیه داعش به دنبال این هستند که از ورود ایران در برخورد و مقابله با تروریست ها جلوگیری کنند.

 

افقهی درخاتمه اظهار داشت: اگر کشورهای عضو گروه 1+5  بر توافق جامع با جمهوری اسلامی دست نیافتند، تیم مذاکره کننده ایران باید مذاکرات را متوقف و یا زمان ان را با شرایطی تمدید کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار