برومندی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

الزام دولت به اجرای قانون تقابل با اقدامات اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از ابتدای انعقاد توافق برجام با همکاری دولت و مجلس، قانونی در مجلس به تصویب رسید که در صورت نقض این توافق از سوی غربی‌ها جمهوری اسلامی بتواند واکنش‌های صریح و قاطعانه انجام دهد؛ دولت باید اجرای این قانون را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۲۹۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ - 15July 2018

اجرای دستور مقام معظم رهبری در دستورکار کمیسیون امنیت ملی«محمدمهدی برومندی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به سازمان انرژی اتمی در خصوص فراهم کردن زمینه برای غنی‌‌سازی تا 190 هزار سو اظهار داشت: جمهوری اسلامی از ابتدای انعقاد قرارداد برجام برای اثبات حسن نیت به تمام تعهداتی که برای ثبات برجام نیاز و ضروری بود، عمل کرد؛ چراکه برقراری روابط تجاری در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای عضو این توافق یکی از اهداف ما بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای تحقق اهداف برجامی از ابتدای انعقاد این قرارداد مانع‌تراشی می‌کردند، افزود: بدعهدی غربی‌ها با خروج این کشور از برجام نه تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورهایی که خواهان تعامل با غربی‌ها هستند، واضح و نمایان شد؛ لذا کسانی که می‌خواهند با غربی‌ها و به خصوص آمریکا وارد تعامل و همکاری شوند از برجام عبرت بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان قبل از برجام، به تعلیق درآمدن راکتورهای هسته‌ای را نشانه‌ای بزرگ از اراده بالای ما در عرصه‌های مختلف همکاری با کشورهای عضو برجام عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد هیچ منفعت و دستاوردی از برجام حاصل نشود، چه ضرورتی دارد که ما غنی‌سازی را تا ابد در حالت تعلیق نگه داریم؟ کوچکترین واکنش ما در قبال تمام بدعهدی کشورهای عضو برجام، راه اندازی مجدد راکتورهای هسته‌ای است.

نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون برخورد متقابل با کشورهای اروپایی عضو برجام خاطرنشان کرد: از ابتدای انعقاد توافق برجام با همکاری دولت و مجلس قانونی در مجلس به تصویب رسید که در صورت نقض این توافق از سوی غربی‌ها جمهوری اسلامی بتواند واکنش‌های صریح و قاطعانه انجام دهد. دولت باید اجرای این قانون را در دستورکار خود قرار دهد؛ چراکه نقض برجام از سوی کشورهای باقیمانده در این توافق قابل پیش‌بینی است.

این نماینده دهم مجلس شورای اسلامی با توجه به دستور مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: مقام معظم رهبری دستور دادند که در صورن نقض برجام فعالیت غنی‌سازی به میزان 190 هزار سو آغاز شود؛ لذا این دستور رهبری در اولین جلسه بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس مورد رسیدگی اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها