سرلشکر ایزدی در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس:

خبرگزاری دفاع مقدس بنیان خوبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا، خبرگزاری دفاع مقدس را بنیان خوبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز خبرگزاری‌ها نقش بزرگی ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴ - 29September 2014

خبرگزاری دفاع مقدس بنیان خوبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار دکتر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد «شهدای دفاع مقدس، شهدای منطقه مجاهدتهای خاموش غرب و شمالغرب و شهدای هفتم مهر» اظهار کرد: شهیدان فلاحی، فکوری، جهانآرا، نامجو و کلاهدوز انسانهای بزرگوار و بسیار مؤثری بودند.
 
وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان خبرگزاری دفاع مقدس، به گزارش ارائه شده از فعالیتهای بنیاد توسط سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر اشاره کرد و افزود: عزیزانی که مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را به عهده داشتهاند، زحمات زیادی کشیدهاند و اینجانب شاهد مجاهدتهای همه عزیزان بودهام.
 
سرلشکر ایزدی با اشاره به عملکرد سردار کارگر و با بیان اینکه «برادر عزیزم سردار سرتیپ بسیجی همرزم قدیمی اینجانب هستند»، گفت: ما خاطرات خوشی از این برادر زحمتکش و پرتلاش و خوشبرخورد داریم. ما در منطقه عملیاتی غرب و شمالغرب مراقب بودیم که آقای کارگر حفظ شود تا بتواند پیامآور راه شهیدان، رزمندگان و ایثارگران باشد.
 
* خبرگزاری دفاع مقدس بنیان خوبی برای نشر ارزشهای دفاع مقدس است
 
وی خبرگزاری دفاع مقدس را بنیان خوبی برای نشر ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز خبرگزاریها نقش بزرگی ایفا میکنند. شرایط جهانی تغییر کرده و رسانههای نقش تعیینکنندهای دارند. زمانی دولتها فقط با توسل به قدرتهای سخت کار خود را پیش میبردند، اما امروز اینگونه نیست و با جنگ نرم نیز در پی دستیابی به اهداف خود هستند.
 
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در فضای امروز نمادها، ساختارها، روایتها، اسطورهها و انگارهها تأثیرگذارند، تاکید کرد: از جنگهای آینده بهعنوان جنگهایشناختی یاد میشود؛ یعنی روی ذهن انسانها کار میشود و این موضوع با استفاده از قدرت نرم صورت میگیرد.
 
وی اضافه کرد: خبرگزاری دفاع مقدس از پشتیبانی بزرگی برخوردار است. حضرت علی(ع) میفرمایند: «خدا رحمت کند کسی که قدر خود را بشناسد.» شما هم میتوانید مثل همه خبرگزاریها، صرفاً کار خود را به انتشار خبر محدود کنید؛ ولی اینگونه نیست. شما از پشتوانه بسیار مهمی برخوردارید. پشتوانهای که به فرمایش حضرت امام خامنهای عزیز همچون یک گنج، یک نقاشی برجسته و پرشکوه و مشحون از ارزشهای متعالی است که انصافاً بشریت به آن احتیاج دارد.
 
سرلشکر ایزدی با بیان اینکه در شرایط فعلی بشر دچار بحران هویت شده است و به این ارزشها احتیاج دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزشهاست و توانسته انسانهایی را تربیت کند که برای بشریت الگو هستند. شما هر انقلابی راکه بخواهید خوب بشناسید، باید ببینید چه انسانهایی را تربیت کرده است.
 
وی تصریح کرد: راهی که امام خمینی(ره) و فرزند خلف ایشان حضرت امام خامنهای عزیز دنبال میکنند، مانند یک شجره طیبه است که میوههای شیرین دارد. میوههای این شجره طیبه که در دفاع مقدس نیز نمود برجستهای دارد، انسانهایی هستند که تربیت شدند. ما اگر بتوانیم امثال شهیدان باکری، بروجردی و بابایی را به بشریت معرفی کنیم، خدمت بزرگی به انسانها کردهایم.
 
* لزوم نشر ارزشهای دفاع مقدس در سطح جهان
 
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: امروز فضای مطلوبی برای بشریت فراهم شده است و جوامع به سمت تعالی پیش میروند و انسانها نیز به مرحلهای فراتر از نیازهای مادی دست پیدا میکنند. ما با پشتوانه خوبی که به نام دفاع مقدس در اختیار داریم و با توجه به زمینهای که الآن هم در جامعه ما و هم جامعه جهانی وجود دارد، باید ارزشهای دفاع مقدس را برای بشریت نشر دهیم.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی نیست که خاص کشور ما باشد، به سردار جاویدالاثر متوسلیان اشاره کرد و افزود: حاج احمد متوسلیان در مریوان میگفت "کار در محدوده این مرزهایی که برای ما درست کردهاند، هدف ما نیست، بلکه کار ما در چارچوب مرزهای اسلام موضوعیت دارد"؛ پیام اسلام نیز پیامی جهانی است که همه مسلمانان و بشریت به آن نیاز دارند.
 
سرلشکر ایزدی ادامه داد: برای اینکه این مسیر طی شود، خبرگزاری دفاع مقدس باید ابتدا هدف خوبی را برای خود تبیین کند. هدف این است که حرکت ما اثربخش باشد و این در همهٔ روند کاری ما موضوعیت پیدا کند؛ اگر این هدف تبیین شد، در نقشه راهی که باید برای خبرگزاری ترسیم شود، خود را نشان میدهد؛ در نقشه راه که خود را نشان داد در ساختار کاری خبرگزاری نیز خود را نشان میدهد.
 
وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس صدق رزمندگان یک مشخصه برجسته بود. حضرت علی(ع) میفرماید: «وقتی خداوند صدق ما را دید، بر دشمنان ما خواری و ذلت وارد کرد و برای ما نیز پیروزی را به ارمغان آورد.»
 
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا افزود: در عملیات "کربلای یک" که منجر به آزادسازی مهران شد، ما با دفاع متحرک ارتش عراق مواجه شدیم. نیرویی که باید برای این عملیات فراهم میشد ۷۲ گردان بود، ولی ما تنها ۳۳ گردان در اختیار داشتیم. ما در این عملیات با همین نیرو و البته با طراحی عالی، کار و تلاش و شناسایی خوب، عملیات را پیش بردیم. من آن زمان به حضرت ابالفضل(ع) توسل کردم و به فرمانده کل سپاه هم پیشنهاد کردم رمز عملیات را یا ابالفضل العباس(ع) انتخاب کنند.
 
وی اضافه کرد: در این عملیات با ۳۳ گردان، علاوه بر مهران، ارتفاعات قلاویزان و دو برابر سرزمینی را که قرار بود با ۷۲ گردان آزاد کنیم، آزاد کردیم. این، نصرت الهی و ثمره صدق است.
 
سرلشکر ایزدی خطاب به مسئولان خبرگزاری با بیان اینکه شما در خبرگزاری دفاع مقدس نیز باید ابتدا رنگ دفاع مقدس به خود بگیرید، تاکید کرد: دومین نکتهای که در این مسیر باید توجه داشته باشیم این است که مغز کار، همان ارزشهای الهی انقلاب است؛ شما در این کار بعد از هدف و نقشهٔ راه، باید ساختار را ایجاد کنید. اگر پایهگذاری شما قوی باشد، برکت را نیز حس خواهید کرد.
 
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه غربیها منطقه اندلس را که مسلمانان در آن حضور داشتند، با هجوم فرهنگی و کارهای نرم تسخیر کردند و این منطقه به اسپانیا و پرتغال تبدیل شد، اظهار داشت: غربیها تهاجم فرهنگی را علیه ایران راه انداختهاند و با تمام ابزارهایی که در اختیار دارند، در حال فعالیت هستند. هدف آنها انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که انفجار عظیمی را در منطقه به وجود آورده است. آثار این انفجار را امروز در یمن و غزه میبینیم. چنین آثاری پیشازاین کجا بودند؟ این همان ثمره نشر ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که اینگونه خود را نشان میدهد.
 
وی با اشاره به لزوم سرلوحه قرار دادن امربهمعروف و نهی از منکر، تصریح کرد: معروفِ دفاع مقدس را منتشر کنید و منکر دشمنان ما که همان وابسته بودن و فکر منحرفشان است را انتشار دهید.
 
سرلشکر ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «سعی کنید احساس کنید خدمتگزار هستید». تلاش کنید با مدیریت جهادی، این مجموعه را به نهادی متأثر از دفاع مقدس تبدیل کنید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار