سردار شرفی:

5 هزار لباس پلیس دوربین‌دار شد

رییس پلیس پیشگیری ناجا از دوربین‌دار شدن 5 هزار لباس پلیس خبر داد و گفت: تا پایان سال 18 هزار لباس پلیس دوربین‌دار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 15July 2018

5 هزار لباس پلیس دوربین‌دار شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا در نشست رده‌های اجرایی و ستادی پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور در سال 97 با بیان اینکه 5 هزار لباس پلیس به دوربین تجهیز شد، اظهار داشت: برنامه ما بر این است تا انتهای امسال، 18 هزار لباس پلیس به دوربین مجهز شود.

وی با بیان اینکه در طول سال 30 میلیون بار مراجعه به کلانتری‌ها داشتیم، افزود: با برنامه‌ریزی و برون‌سپاری‌ها تعداد 10 میلیون مراجعه کاهش یافته است.

سردار شرفی گفت: قرار است در این نشست عملکرد رده‌ها در سال 96 ارزیابی و اولویت‌های سال 97 تبیین و اعلام شود. همچنین در حاشیه این نشست چهار کارگاه با موضوعات اربعین حسینی، تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، سلامت اداری و صیانت از کارکنان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: پیشگیری از سرقت، اشراف اطلاعاتی بر کانون‌های جرم، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و نظارت بر مناطق حاشیه نشین از مهمترین اولویت‌های پلیس پیشگیری در سال 96 بود که خوشبختانه توفیقات خوبی در این زمینه‌ها داشتیم. در رابطه با پیشگیری از سرقت و مبارزه با قاچاق کالا با اشراف اطلاعاتی دقیقی که داشتیم، توانستیم به آمارهای خوبی دست پیدا کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص فعالیت‌های این پلیس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: در سال گذشته یک هزار و 800 کلانتری در کشور فاقد شبکه اینترنتی بودند که خوشبختانه تاکنون 400 کلانتری از آن تعداد به شبکه اینترنت وصل شده‌اند.

سردار شرفی در رابطه با آموزش اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 17 هزار نفر از نیروهای کلانتری‌ها آموزش دیدند. همچنین 9 هزار و 525 نفر از آن‌ها دوره‌های دفاع شخصی را گذراندند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جلب برای دستگیری مجرمین فراری گفت: از زمان راه‌اندازی این قرارگاه شاهد افزایش 5 درصدی دستگیری مجرمین فراری هستیم.

سردار شرفی با بیان اینکه در سال گذشته 7 فقره از کارهای کلانتری برون‌سپاری شد، گفت: خوشبختانه با برون‌سپاری صورت گرفته 37 درصد از ماموریت‌های غیرضروری کلانتری‌ها حذف شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد: در رابطه با دستگیری سارقین، فروشندگان مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 94 تا 97 افزایش دستگیری و کشفیات داشتیم.

سردار شرفی در پایان از راه‌اندازی واحدهای سیار پلیس پیشگیری همزمان با هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این تیم‌ها، نظارت بر حاشیه‌ شهرها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها