مصری در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی، درمان بیماری اقتصادی کشورهاست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: معتقدم هر کشوری که امروز به سرطان اقتصادی مبتلا باشد با نسخه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را برای رهایی کشور از مشکلات اقتصادی ابلاغ کرده است، بیماریش از بین خواهد رفت اما نمی‌دانم چرا به این نسخه شفا بخش برای کشور ما که تنها به بیماری ساده اقتصادی مبتلا است، توجه نمی‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ - 04October 2014

اقتصاد مقاومتی، درمان بیماری اقتصادی کشورهاست

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به نظرات اقتصاد دانان و افرادی که با اقتصاد مرتبط هستند، گفت: اقتصاد دانان معتقدند که اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از شرایط موجود اقتصادی کشور است و من به عنوان یک شهروند هنوز اثری از اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور ندیدهام.

وی در ادامه افزود: معتقدم هر کشوری که امروز به سرطان اقتصادی مبتلا باشد با نسخه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را برای رهایی کشور از مشکلات اقتصادی ابلاغ کرده است، بیماریش درمان خواهد شد، اما نمیدانم چرا این نسخه شفا بخش برای کشورمان که تنها به بیماری ساده اقتصادی مبتلا است، اجرایی نمیشود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در همه بندهای اقتصاد مقاومتی  راهکارهایی برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی اعم از عدم وابستگی بودجه به نفت، مقاوم شدن اقتصاد داخل در برابر تحریمها و تشدیدهای اقتصادی و سیاسی کشورهای غربی علیه کشورمان، جلوگیری از خام فروشی، توجه به تولید و اعتنا به مردم، ترسیم کردهاند.

مصری با بیان این که ایران امروز به بازار بزرگ فروش تبدیل شده است و اگر به تهران و شهرهای بزرگ نگاه کنیم سراسر مغازه مشاهده خواهیم کرد، اظهار داشت: اگر هفت میلیون فروشنده در کشور وجود داشته باشد نشانه آن است که ما تولید کننده نداریم، چرا که در ازای هر صد تولید کننده باید یک فروشنده در کشور وجود داشته باشد و این همه فروشنده نشانگر این است که تولید در کشور ما پائین است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه بیان کرد: در نسخه اقتصاد مقاومتی برای همه مشکلات تولید و بیکاری در کشور داروی مناسب در نظر گرفته شده است، ولی تا کنون خروجی از مجلس و دولت در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، دیده نشده است.

مصری به طرحی در مجلس که به دستگاههای اجرایی تا آخر مرداد ماه فرصت داده میشد تا قوانین مزاحم جهت اجرای اقتصاد مقاومتی را مشخص و برای اجرایی کردن و رفع قوانین مزاحم دولت به مجلس لایحه ارائه کنند، اشاره و تصریح کرد: این طرح یک فوریتش در مجلس به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارائه شد ولی هنوز این طرح در کمیسیون به تصویب نرسیده و به نظرم طرحی را که در زمستان برای برف روبی تهیه شده بود در وسط تابستان به صحن خواهد آمد.

وی گفت: من هر چند باری که اقتصاد مقاومتی را مرور می نم به راه حلهای جدید جهت حل مشکلات اقتصادی دست پیدا میکنم و دوست دارم اگر در شب این ابلاغیه مقام معظم رهبری را مطالعه و به مواردی دسترسی پیدا کردم هر چه سریعتر صبح شود و این ابلاغیه مقام معظم رهبری در کشور اجرایی شود اما حقیقتا من از ابلاغ اقتصاد مقاومتی، تا کنون چیزی مشاهده نکردهام که این ابلاغیه درکشور اجرایی شود.

این نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت با بیان این مطلب که طرح و قانون در کشور ما مهم نیست بلکه مهم اجرا است، اظهار داشت: اگر مجری بخواهد قانون و یا طرحی را اجرا کند به هر طریق ممکن آن را اجرا خواهد کرد و اگر نخواد اجرا کند دهها طرح و قانون را روی هم بگذارید تنها این طرحها و قوانین در کشور باد خواهد خورد.

مصری به قانون برنامه چهارساله پنجم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این که چهارسال از عمر قانون برنامه پنجم میگذرد و امسال نیز سال آخر این قانون است هنوز این قانون بدرستی در کشور اجرا نشده است و کسی نمی آید سوال کند که این طرح چرا اجرا نشده است؟ مگر طرح چند شغلی ها در کشور اجرا شده است؟ و طرح دیگری همچون طرح اشتغال پزشکان در یک مکان هنوزدرکشور اجرایی شده است؟.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با بیان این مطلب که کشور ما گرفتار توجیه شده است و برای توجیه کارها مسئولان فرافکنی می کنند، اظهار داشت: من دست همه را می بوسم و از همه مسئولان در خواست می کنم از اقتصاد مقاومتی نگذرید و این ابلاغیه مقام معظم رهبری را برای اجرا در دامن هم دیگر پرتاب نکنید.

وی گفت: اگر دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی لایحه دو فوریتی حتی سه فوریتی به مجلس بیاورد نمایندگان مجلس آن لایحه را تصویب خواهند کرد.  

مصری در ادامه با تأکید بر این مطلب که اگر اقتصاد مقاومتی هر روز اجرایش به عقب بیفتد به همان اندازه نیز به کشور ضرر خواهد رسید، بیان کرد: یک عده ای در کشور به مذاکره با 1+5 دلخوش کرده بودند و شبها به طرف آمریکا و کشورهای 1+5 می خوابیدند گرچه این مذاکرات، منطق و ثبات کشورمان را مشخص کرد اما آخرش لگد نخست وزیر انگلستان را در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم و این لگد زدن خصلت آنها است و ما نمی توانیم جلوی لگد زدن انگلیس و آمریکا و دیگر همپیمانشان علیه ایران را بگیریم اما می توانیم با اجرای اقتصاد مقاومتی زره آهنی را به تن کرد تا هر مقدار که غرب می خواهد به ایران لگد بزند آسیبی به ما نرسد.

وی در خاتمه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، زره آهنین اقتصادی را بر تن ما می پوشاند تا تحریم های غرب اثری برای ایران نداشته باشد و اگر هم اثر دارد، اثرش کمتر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار