سردار اشتری:

«پلیس پیشگیری» تقویت می‌شود/ راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها

فرمانده ناجا گفت: تقویت پلیس پیشگیری جزو اولویت‌های ما در فرماندهی ناجاست.
کد خبر: ۲۹۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ - 15July 2018

«پلیس پیشگیری» تقویت می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در نشست رده‌های اجرایی و ستادی پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور در سال 97، با اشاره به اینکه بیشترین حجم کار و پاسخگویی به مردم در پلیس پیشگیری است، اظهار داشت: تقویت پلیس پیشگیری جزو اولویت‌های ما در فرماندهی ناجاست.

وی ادامه داد: باتوجه به گستردگی کار پلیس پیشگیری و بیشترین تعاملی که این پلیس با مردم دارد و به پاسخگویی به مشکلات و رسیدگی به امورات مردم می‌پردازد؛ کارکنان این پلیس در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها، نمایندگان نیروی انتظامی هستند.

سردار اشتری با اشاره به دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری در سال 95 عنوان کرد: مقام معظم رهبری در آن دیدار فرمودند که نیروی انتظامی تابلوی نظام است و ما افتخار می‌کنیم که خدمت‌گذار مردم باشیم و وظیفه نیروی انتظامی این است که خدمات را با سرعت و دقت بالا به مردم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی در کشور وجود ندارد که به اندازه نیروی انتظامی به مردم خدمات ارائه دهد، گفت: کلانتری‌ها در سال حدود 30 میلیون بار مراجعه کننده دارد و به کسانی که با 110 تماس می‌گیرند میلیون‌ها خدمت ارائه می‌شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: صدور گواهی‌نامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت از جمله خدماتی است که نیروی انتظامی ارائه می‌دهد و ما باید تلاش کنیم این خدمات را ارتقا دهیم که یکی از راه‌ها استفاده از فناوری‌های روز است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: ما باید از روش سنتی به سمت روش‌های روز حرکت کنیم و به همین دلیل کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل شد.

سردار اشتری با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانترها و پاسگاه‌ها گفت: پلیس پیشگیری باید فرآیندی را اعمال کند که تا پایان سال 98 تمام یا بیشتر کلانتری‌ها مجهز به مشاور شود.

وی ادامه داد: طبق آمار 70 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاور نیروی انتظامی به صلح و سازش ختم می‌شود که این نشان از اهمیت این مراکز دارد.

آموزش یکی از 7 اولویت مهم در ناجا است

سردار اشتری خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان ناجا یکی از 7 اولویت اساسی در ناجاست و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در پایان گفت: اگر امروز پلیس حرفه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم پلیس مقتدر، اجتماعی و دانش بنیان هم داشته باشیم. باید اشراف اطلاعاتی کلانتری‌ها افزایش پیدا کند که در این صورت قدرت پیشگیری از جرم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار