روز دختر، بدون پدر

روزی که به نام روز دختر نام گذاری شده است برای دختران شهدا بدون حضور پدر حال و هوای دیگری دارد.
کد خبر: ۲۹۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 15July 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، روز دختر در تقویم ایرانی ها با میلاد کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) دختر امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام رضا (ع) مصادف شده است. روزی که بهانه ای شده تا در این سال ها با تبریک و گرامیداشت این روز نگاه ویژه تری به جایگاه دختران شود. روزی که خانواده ها فرصتی پیدا می کنند تا به دخترانشان بابت حضور پرمهرشان در خانه و جامعه تبریک و شادباش بگویند.

روز دختر، بدون پدر

اما پدر که نباشد یک جای کار می لنگد، انگار دختر بودن با پدر است که معنا می شود، تا پدر در خانه نباشد دختر بودن چیزی کم دارد، بابا که باشد جور دیگری قدردان وجود دخترش می شود. پدر باید باشد تا مهر و محبت را با لبخندش بر سیمای دخترش عاشقانه ببارد. پدر که نباشد روز دختر معنایش مثل همیشه نیست.

امروز که دخترها منتظرند تا تبریک روزشان را از زبان پدرانشان بشنوند هستند دخترانی که در این روزهای عید و شادی ناراحتی نبود پدر را به جان می خرند با این دلگرمی که وجود پدرشان در پیشگاه خداوند آرام گرفته است، پدری که روزی برای احیای ارزش های انسانی پای در معرکه نبرد گذاشت در معامله با خدایش از شیرین ترین لذت ها و خواسته هایش گذشت تا امنیت و آسایش را برای دیگر مردمان بخرد.

روز دختر، بدون پدر

این روز برای دختران شهدا حال و هوایی دیگری دارد، حالی که توام با غم حضور نداشتن پدر و شادی از درک خشنودی رضای خدا از راهی است که پدران شهیدشان رفته اند. نبود پدر باعث شده است تا دختران شهدا دیگر مناسبت ها و اعیاد و جشن ها را تنها با یاد پدر سر کنند.

نزدیک به 2 هزار و پانصد شهید مدافع حرم طی سال های گذشته در جنگ با تکفیری ها و همپیمانانشان در عراق و سوریه به شهادت رسیده اند و نیز صدها شهید برای حفظ کیان ایران اسلامی در مبارزه با نیروهای ضد انقلاب و گروهک های تروریستی در مرزهای کشور جنگیده و آسمانی شده اند. اغلب این شهدا با دارا بودن خانواده و زن و فرزند راهی را انتخاب کردند که مقصدش چیزی جز شهادت و جانبازی نیست.

روز دختر، بدون پدر

تعدادی از فرزندان شهدا پس از شهادت پدر به دنیا آمدند و هیچ گاه وجود حمایتگر او را لمس نکردند. پدرانی که فرزندشان را پیش از اینکه پا به زمین خاکی گذارد ترک گفتند و مسافر آسمان شدند. روایت تولد در نبود پدر، جشن هایی که بدون حضور او خلاصه می شود و دستی که برای همیشه از وجود پر مهرش کوتاه شده است نه فقط برای فرزندان شهدای این سالها مثل حلما دختر شهید میثم نجفی، زینب دختر شهید محمد بلباسی، فاطمه سلما مسیب زاده که پدرانشان در راه دفاع از حرم به شهادت رسیده اند بلکه در دوران دفاع مقدس هم شنیده شده. آن هایی که رفتند تا دخترانشان در آسایش این سرزمین روز خود را جشن بگیرند.

روز دختر، بدون پدر

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار