مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران خبر داد؛

فعالیت ۳۵ کانون تخصصی خادم‌یاری رضوی در مازندران

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران گفت: در حال حاضر 35 کانون تخصصی خادم‌یاری رضوی شامل کانون‌های محلی، موضوعی یا تخصصی در استان مازندران فعالیت می کنند.
کد خبر: ۲۹۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ - 15July 2018
فعالیت 35 کانون تخصصی خادم‌یاری رضوی در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمداسماعیل امام‌زاده» مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسب دهه کرامت که با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد، اظهار داشت: آستان قدس رضوی با هدف تکمیل کادر حمایتی دولت در عرصه امدادرسانی به نیازمندان که تعدادشان بسیار زیاد است فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد که در دهه کرامت فعالیت‌های آستان قدس رضوی در همه حوزه‌ها به اوج خود می‌رسد و فرهنگ رضوی اشاعه می‌یابد.
 
وی افزود: در تولیت جدید طرح توسعه حرم متوقف شده و خدمات برای محرومان سراسر کشور و جهان که مورد توجه امام رئوف هستند، فعال شده است.
 
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر 35 کانون تخصصی خادم‌یاری در استان مازندران داریم که شامل کانون‌های محلی، موضوعی یا تخصصی است، افزود: در پی آغاز به کار این کانون‌ها، این ظرفیت به‌وجود آمده که برخلاف گذشته فرآیند خادم‌یاری افتخاری حرم امام رضا (ع) به حداقل رسیده و حداکثر سه ماه به‌طول می‌انجامد و پس از آن 6 ساعت در هفته در شهر خودشان خادم‌یار شده و همزمان کشیک حرم برای آنها فعال می‌شود.
 
امام‌زاده با اعلام اینکه امسال یک‌هزار و 200 نفر از این نهاد راهی سفر زیارتی مشهد مقدس شدند، گفت: یکی از اقدامات مهم کانون‌های خادم‌یاری در پی شناسایی افراد بی‌بضاعتی که نمی‌توانند به زیارت امام رضا (ع) بروند، بوده است.
 
وی اضافه کرد: در دهه کرامت در سال جاری، 240 سبد کالا به محرومان اهدا می‌شود و 280 بیمار از تسهیلات درمانی برخوردار و به 168 بیمار دارو داده خواهد شد.
 
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران با بیان اینکه به 3 هزار و 496 نفر کمک هزینه جهیزیه به ارزش 2 میلیون و 500 هزار نفر اهدا می‌شود، افزود: 300 نفر به بانک برای دریافت وام بدون کارمزد 3 میلیون تومانی معرفی می‌شوند تا برای تحقق شعار امسال از کالاهای تولیدی کشور خرید کنند.
 
امام‌زاده تصریح کرد: در بحث طرح‌های زیربنایی برای ایجاد اشتغال بین 2 تا 20 میلیارد تومان بودجه داریم و همچنین 860 میلیون تومان کمک به ایتام به هر یتیم کارت هدیه 150 هزار تومان اهدا خواهد شد.
 
وی با اعلام اینکه آستان قدس در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها از نیروهای مردمی استفاده می‌کند که همه نیروها افتخاری هستند، گفت: استان مازندران در بحث زائران حرم مطهر رکورددار است در بخش خادم‌یاری کشیک حرم یک‌هزار و 400 نفر از خادمان مازندرانی فعال هستند.
 
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری ارزش ریالی خدمات ارائه شدن آستان قدس در استان تاکنون 2 میلیارد و 100 میلیون تومان خدمات با افتخار با حفظ‌شان و کرامت انسانی افراد دریافت کننده همراه بود؛ پرداخت شد، گفت: آستان قدس در بخش ایجاد اشتغال و تامین جهیزیه فعالیت خوبی داشته ولی در بحث وقف تمایل مردم بسیار کم بوده و باید رواج بیشتری پیدا کند که در زمینه تحقق اهداف از افراد فعال و خیر دعوت به عمل می‌آید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار