مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

جمع‌آوری ۱۱ هزار سند فعالیت‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس

«امیرعباس آسمند» از جمع‌آوری، ثبت و نمایه‌نویسی حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ سند از نقش زنان استان در دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 15July 2018

جمع‌آوری ۱۱ هزار سند فعالیت‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نشست کمیته «زنان و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد» پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

«امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: کمیته زنان و دفاع مقدس از کمیته‌های هفت‌گانه ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که در راستای آشنایی خانواده‌ها و جامعه با فرهنگ دفاع مقدس، شناخت فعالیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس و برنامه‌ریزی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس ۳۵۰ هزار نفر بود، افزود: از این تعداد ۳۳ هزار نفر عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند که نسبت به جمعیت، بیشترین اعزام را به جبهه داشتم و این موضوع مرهون تلاش وافر زنان جامعه استان ما بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس که سبب شد امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در دنیا مطرح باشد، نتیجه کار مادران و خواهران رزمندگان ما بود که توانستند نسلی ارزشمند را تربیت و راهی جبهه‌های نبرد کنند.

آسمند به عملکرد اداره‌ نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: در طول سال بیش از ۴۰ برنامه در حوزه زنان برگزار می‌شود که برگزاری همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی تدوین کتاب «نوعروسان جنگ» را از مهم‌ترین اقدامات این اداره در سال گذشته عنوان و بیان کرد: در این کتاب ویژگی‌های بارز تعدادی از شهدای استان از زبان همسران‌شان تشریح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب زندگی‌نامه سه شهیده استان که در سال‌های گذشته به چاپ رسیده است، امسال به همت واحد بانوان اداره‌ نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به کتاب صوتی می‌شود.

آسمند ابراز کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی جهادی از دیگر اقدامات ارزشمند حوزه بانوان در سال جاری بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی از شناسایی و جمع‌آوری حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ نسخه از اطلاعات و اسناد مربوط به نقش زنان استان در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این اسناد پس از بازیابی، ثبت و نمایه‌نویسی برای استفاده پژوهش‌گران و علاقه‌مندان به این حوزه در سایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بارگزاری شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای تکمیل بانک اطلاعاتی همسران و فرزندان شهدا و زنان نمونه و الگوی دوران دفاع مقدس، تدوین کتاب، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌آموزی و دانشجویی، حمایت از تولید مستند نقش زنان در دوران دفاع مقدس برگرفته از زندگی‌نامه زنان شهیده استان و تشکل شورای راهبردی و برگزاری همایش سالانه «حس پروانگی» را از دیگر فعالیت‌های حوزه بانوان این اداره‌کل عنوان کرد.

آسمند به وظایف کمیته زنان و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: این کمیته، زنان شاخص حوزه دفاع مقدس را برای تهیه مستند تلویزیونی و یا رادیویی شناسایی کرده و همچنین برگزاری نمایشگاهی با موضوع زنان و دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهد.

وی کمک به تدوین دانش‌نامه استانی و دعوت از زنان صاحب تجربه در راستای گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را از دیگر وظایف کمیته زنان و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این کمیته همچنین باید تلاش کند تا آمار دقیقی از حضور زنان امدادگر و زنانی که به صورت مستقیم در دفاع مقدس شرکت کردند را از طریق هلال احمر و سپاه احصاء کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار