امام جمعه تبریز:

حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان است

امام جمعه تبریز در تجمع عفاف و حجاب بانوان محجبه‌ تبریز گفت: با توجه به معانی ارائه شده حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگر چه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند اما حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان است.
کد خبر: ۲۹۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ - 15July 2018

حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در تجمع عفاف و حجاب با حضور خیل عظیمی از بانوان محجبه‌ تبریز اظهار داشت: با توجه به معانی ارائه شده حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگر چه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند اما حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان است.

وی با اشاره به دو تعبیر خود نگاه‌ داری و قناعت از عفاف در قرآن کریم، خاطرنشان ساخت: از مجموع معانی ذکر شده از معنی عفاف که می‌توان یافت عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در  حجاب را میوه عفاف خواند و با اعلام اینکه عفاف ریشه حجاب است، تصریح کرد: پر واضح است که آدمی نمی‌تواند حقوق الهی را کاملا ادا کند ولی با انجام بعضی کارها می‌تواند رضایت الهی را به دست آورد.

وی بیان داشت: حجاب امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دینی حفظ آن را واجب کرده و حقی بر بندگان است، بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی بشریت است اثبات کنند و در زمره اطاعت کنندگان الهی قرار گیرند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی با توجه به رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، حجاب در جامعه ما رونق گرفت و امروز نیز در سایه رهنمودهای رهبری حجاب در بین افرادی که حجاب را به معنای واقعی رعایت می‌کنند معنای خاصی پیدا کرده است، یادآور شد: در سال‌های اخیر می‌بینیم کم مهری‌هایی نسبت به حجاب انجام گرفته و یکی از علل آن ضعف در تبیین مسائل اسلامی می‌باشد.

وی افزود: یکی دیگر از اعوامل کم مهری به حجاب عدم برنامه‌ریزی مناسب برای حجاب است، مسئولین ما باید برنامه ریزی کامل و جامع برای حجاب داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم فرهنگ تسهال را از دیگر عوامل کم‌مهری به حجاب دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید الگوهای مناسبی را برای حجاب معرفی کنند و الگوهای اسلامی را برای بانوان معرفی کنند و در عین حال از افراط و تفریط بپرهیزند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل کم توجهی به حجاب جنگ نرم دشمن است، دشمنان با شیوه‌های گوناگون تبلیغی و رسانه‌ای خودشان هجمه گسترده‌ای علیه مبانی اخلاقی و خانواده ما شکل دادند تا تاثیراتی داشته باشد.

امام جمعه تبریز در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه بایستی کودکان را از سنین ابتدایی به حجاب عادت داد، ابراز امیدواری کرد بانوان همچنان با تاسی از آموزه‌های دینی رسالت و وظیفه خود را در عرصه حجاب انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار