«محمدیوسف شاکری» خبر داد؛

برگزاری هزار برنامه در ایام دهه کرامت در استان آذربایجان‌ شرقی

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی از برگزاری هزار برنامه در ایام دهه کرامت در استان آذربایجان‌ شرقی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 15July 2018

برگزاری هزار برنامه در ایام دهه کرامت در استان آذربایجان‌شرقیبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «سردار محمدیوسف شاکری» مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: به صورت سراسری از 23 تیرماه برنامه‌های آستان قدس رضوی شروع شده و در استان ما نیز از روز گذشته با استقبال از خادمان رضوی کار آغاز شد.

وی ادامه داد: در بدرقه از خادمان رضوی نیز امیدواریم در پنجم مرداد مراسم باشکوهی برگزار شود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۵ کشور دیگر تحت تاثیر برنامه‌های دهه کرامت هستند، عنوان کرد: در آذربایجان‌ شرقی نیز هزار برنامه در طول ده روز در ۶۲ شهر و شهرستان برگزار و سی برنامه در روستاهای ویژه و محروم برپا خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها با محورهای معرفتی و معنوی، تربیتی و آموزشی و علمی، فرهنگی و تفریحی، ترویجی و اجتماعی، خدماتی و سازندگی می‌باشد.

شاکری تاکید کرد: بحث بعدی در برنامه‌های رضوی تجلی خدمت کریمانه است که این حرکت باعث نشاط و امید می‌شود؛ همچنین ارتقا وحدت و انسجام، تحرک کار آفرینی و به نوعی ایجاد بستر وجدان کاری از جمله دیگر اهداف آستان قدس می‌باشد که امیدواریم در نهایت این چند محور به توسعه فضایل بینجامد.

وی تصریح کرد: این روزها یادآور دوران روزهای کشف حجاب است که با حضور خادمین در برنامه‌های عفاف و حجاب با عنوان شکوفه‌های نو برگزار خواهد شد؛ همچنین دیدار با کارگران و دانشجویان، دلجویی از معلولین و زندانیان، دیدار و برنامه با روستاهای محروم، دیدار با ورزشکاران، کودکان نیازمند حاضر در بیمارستان‌ها، حضور در مراکز ترک اعتیاد و روحیه بخشی به آنان، برگزاری همایش فعالین فرهنگی و مسابقه ملی کتابخوانی رضوی از جمله دیگر اقدامات دهه کرامت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ کرسی‌ نسخه‌های قرآنی در کشور وجود دارد، گفت: ما در استان سعی خواهیم کرد تا از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم به عنوان مثال شعرای آذربایجان‌ شرقی حداقل ۱۳ جلد شعر در مدح آقا علی بن موسی الرضا دارند که می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

وی اذعان داشت: به دنبال این هستیم که کار را به دست اهل تخصص و فارغ از گرایش‌های سیاسی دهیم به این دلیل که تنها کار و خدمت ارزش دارد؛ خادم یعنی توانمندی و ظرفیت یعنی لوکوموتیو جامعه.

شاکری تصریح کرد: سه هزار خادم در استان آذربایجان‌شرقی ثبت نام کرده‌اند که ۶۷ نفر از آنان نیز سال گذشته ملبس به لباس خادمی شده‌اند، همچنین در ۱۸ شهر آذربایجان‌ شرقی دفاتر رابطین خادمان امام رضا ایجاد شده که محور ماموریت‌های فرهنگی خدمت رسانی و امداد رسانی جذب نذورات و موقوفات کار آفرینی و اشتغال را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان ساخت: سال جاری ۱۲هزار نفر اعزام زائر اولی داشته‌ایم همچنین چندین نفر زندانی توسط آستان قدس رضوی در استان آزاد شده‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار