نخست‌وزیر سابق فرانسه در انتقاد از اقدام نظامی علیه داعش:

داعش رهاورد اشتباهات غرب در عراق است

نخست‌وزیر سابق فرانسه طی اظهاراتی از اقدام نظامی غرب علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» انتقاد و تاکید کرد، این گروه زاده اشتباهات غرب در عراق است و اقدام نظامی نه تنها آن را از بین نمی‌برد، بلکه آن را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۲۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵ - 30September 2014

داعش رهاورد اشتباهات غرب در عراق است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، «دومینیک دوویلپن»، نخستوزیر سابق فرانسه طی سخنانی تصریح کرد: فرانسه از این به بعد به دلیل شرکت در ائتلاف بین المللی و حملاتش در عراق، در معرض خطرات بسیاری قرار خواهد داشت و با حمله به گروه تروریستی تکفیری «داعش» که باید آن را زاده غرب دانست، به تغذیه تروریسم و قدرتمندتر شده آن کمک میکند.

نخستوزیر سابق فرانسه ادامه داد: شرکت فرانسه در حملات ائتلاف بین المللی خطر شکلگیری تروریسم در سراسر جهان را بدنبال دارد، چون نباید فراموش کنیم که این ما بودیم که داعش را بوجود آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه داعش نتیجه جنگ سال 2003 در عراق است، تاکید کرد که این گروه تروریستی در واقع نتیجه اشتباهات ما در عراق به ویژه حمایت از دولت نوری المالکی و به خود رها کردن گروههای مسلح تروریستی در سوریه است.

نخستوزیر سابق فرانسه خاطرنشان کرد: تجربه 5 دهه گذشته به ما ثابت کرده، دخالت نظامی نتیجه مورد نظر در خصوص ریشهکن سازی یک گروه تروریستی را نمیدهد، بلکه نظامی بالعکس موجب قدرتمندتر شدن تروریسم میشود و به آن مشروعیت میبخشد.

انتهای پیام/ز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار