برنامه‌های تلویزیون در گرامی‌داشت دهه کرامت

همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت دبیر شواری معارف سیما به تشریح برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی پرداخت.
کد خبر: ۲۹۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ - 15July 2018

برنامه‌های تلویزیون در گرامیداشت دهه کرامتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به جشن ها و آیین های این دهه از تلاش شبکه های سیما در تولید برنامه های متنوع خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های بزرگداشت این دهه با محوریت مساجد و تجلیل از فعالان و خادمان مساجد و شعار «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت علیهم السلام» تولید و روی آنتن می رود.

وی از تدارک برنامه های شاد و متنوع در شبکه های مختلف سخن گفت و اضافه کرد: شبکه دو سیما با ماموریت فرهنگ سازی در ترویج و تعمیق فرهنگ بلند و متعالی ایران اسلامی در نظر دارد تا در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ویژه برنامه ای با عنوان «باران» را به مدت دو روز پخش کند. «باران» یک جنگ ترکیبی نوجوانانه است که با حضور نوجوانان دختر، اجرای برنامه های نمایشی، مسابقه حضوری و پیامکی از حرم حضرت معصومه (س) به مدت دو روز پخش خواهد شد.

دبیر شواری معارف سیما پخش جشن های این دهه مبارک در برنامه صبحگاهی شبکه دو را از دیگر برنامه های شبکه خانواده و زندگی دانست و افزود: برنامه «نما دو» نیز با پخش «مسافر خراسان» به معرفی، بازخوانی نقش و جایگاه حرم امام زادگان ایران، ارائه تصویری زیبا و بدیع از بقاع متبرکه امامزداگان شهرهای مختلف از فرزندان امام موسی کاظم (ع) می پردازد.

«بر فراز الوند» برنامه دیگری بود که مدیر شبکه قرآن سیما از پخش آن در دو روز یکشنبه 24 تیر و چهارشنبه 3 مرداد خبر داد و ادامه داد: سری جدید برنامه صبحگاهی «بر فراز الوند» همزمان با آغاز دهه کرامت آغاز می شود این برنامه در روزهای ولادت حضرت معصومه (ع) و حضرت امام رضا (ع) ضمن برقراری ارتباط زنده با برنامه های حرم مطهر را منعکس می کند.

پخش سخنرانی و مداحی از دیگر تولیدات شبکه دو سیما بود که محمد زاده بر آن تاکید کرد.

دبیر شورای معارف سیما در ادامه از پخش برنامه های متنوع شبکه سه سیما با هدف تکریم این ایام سخن گفت و تاکید کرد: برنامه های «مخاطب خاص»، «زمزمه»، «جلوه عرشیان» و «نشانی» از جمله برنامه های شبکه جوان هستند که با رویکرد ایجاد نشاط با الهام از آموزه های رضوی در تمامی سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و جهت بخشی به آن تولید می شود.

شبکه پنج با محوریت استانی در نظر دارد تا میان برنامه ها و کلیب های متنوعی را در ایام دهه کرامت پخش نماید. برنامه های «بانوی آفتاب»، «بانوی کرامت»، «شکوه رضوان» و «افق هشتم» از جمله برنامه هایی بود که بنا بر گفته محمدزاده شبکه پنج سیما در فواصل برنامه های خود روی آنتن می برد.

دبیر شورای معارف سیما در ادامه به برنامه های شبکه چهار سیما در ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: شبکه فرهیختگان با توجه به رسالت خود در تولید محتوای مورد نیاز مخاطب فرهیخته تلاش می کند تا به روشنگری در زمینه های مختلف بپردازد. به عنوان مثال در برنامه «ضامن حیات» با هدف توجه به محیط زیست به موضوع محیط بانی پرداخته و به روایت تاریخی امام رضا (ع) و ملقب شدن ایشان به ضامن آهو توجه می کند. یا در برنامه «ضریح نور» استاد فرشچیان در خصوص طراحی، ساخت و نصب ضریح جدید امام رضا (ع) نکاتی را مطرح می کند.

برنامه های «یاد خراسان»، «فلسفه کلام امام رضا»، «آستان بهشت» و مستند «ولادت امام رضا(ع)» از دیگر عناوین شبکه چهار سیما بود که دبیر شورای معارف به پخش آن اشاره کرد.

محمد زاده مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به پخش مستندهای «با یک پا تا حرم»، «مسافران طوس»، «آستان بهشت»، «وقتی همه پایه اند»، «مسافران»، «از خاک تا افلاک»، «کاروان» و «کاروان شهر بهشت» از شبکه مستند تاکید کرد: این مستندها عموما به عشق مردم ایران به ائمه اطهار (س) پرداخته و قصه هایی شنیدنی از زندگی شخصی زائران خارجی حرم مطهر رضوی را روایت می کنند.

برنامه های شبکه امید از دیگر محورهای تولیداتی بود که دبیر شورای معارف سیما به آن اشاره کرد و گفت: این شبکه بنا بر نیاز نوجوانان در بازشناسی شخصیت ائمه اطهار در نظر دارد تا در برنامه «به توان خدا» و «فوق العاده» پاسخگویی به مسائل دینی نوجوانان را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: برنامه «مسیر عاشقی» نیز روایتی شیرین از سفر 10 نوجوان دوچرخه سوار از قم به سمت مشهد است که مسیر خود با اتفاقاتی مواجه می شوند.

دبیر شورای معارف سیما در بخش دیگری از سخنان خود کودکان را سرمایه های آینده میهن اسلامی خواند و گفت: به هدف آشنایی کودکان با زندگی بهترین انسان های تمام اعصار شبکه کودک در برنامه های پربیننده خود یعنی «مامان گلی»، «نقاشی نقاشی» و «آفتابگردون» زمینه های آشنایی کودکان با ویژگی های اخلاقی حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) را فراهم می آورد. همچنین همزمان با روز دختر فیلم مناسبتی درباره ولادت حضرت معصومه (س) و نام گذاری این مناسبت پخش می شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار