خروج نخستین گروه از اتوبوس‌های حامل تروریست‌ها از درعا البلد

نخستین گروه از اتوبوس‌های حامل معارضان مسلح و خانواده‌های آن‌ها امروز از درعا البلد راهی ادلب در شمال سوریه شدند.
کد خبر: ۲۹۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ - 15July 2018

خروج نخستین گروه از اتوبوس‌های حامل تروریست‌ها از درعا البلدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، نخستین گروه از اتوبوس‌های حامل گروه‌های تروریستی مسلح و خانواده های آنها امروز از درعا البلد راهی ادلب در شمال سوریه شدند. در همین حال روستای مسحره در حومه قنیطره در پی نبرد با گروه‌های تروریستی مسلح به کنترل ارتش سوریه در آمد.

وفا شبرونی، خبرنگار روسیا الیوم، در گزارشی از دمشق، گفت 15 دستگاه اتوبوسی که به محله درعا البلد در شهر درعا وارد شده بودند، در حال خروج به سوی منطقه بازرسی در منطقه السجن هستند. قرار است امروز 1500 فرد مسلح از این منطقه خارج شوند و همین امر باعث شده است اتوبوس‌های بیشتری به کار گرفته شوند.

به افراد مسلح اجازه داده شده است فقط سلاح فردی با یک خشاب گلوله و وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشند.

شاید این آخرین گروهی باشد که از این منطقه خارج می شوند و پس از آن نیروهای پلیس وارد درعا البلد خواهند شد و نهادهای خدماتی دولت با ورود به جنوب سوریه خدمات رسانی را آغاز خواهند کرد.

افراد مسلحی که به ادلب رانده می شوند از حومه های شرقی و غربی به درعا البلد آمده بودند.

مردم در محله الحاره در درعا تظاهرات و درخواست کردند توافق آشتی در این محله نیز به نتیجه برسد. شمار زیادی از گروههای مسلح خواستار آشتی هستند. در صورتی که آشتی حاصل شود، نیروهای سوری در تپه های حاره مستقر خواهند شد و مواضع خود را در این تپه ها تحویل خواهند گرفت. تپه های حاره به حومه قنیطره مشرف است و این به معنای آغاز آشتی در همه مناطق حومه غربی درعا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها