مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند

«امید قادری» گفت: ۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه که به هر دلیل دچار فقر و در کنار آن معلولیت یا آسیب اجتماعی هستند، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که این رقم بزرگی است.
کد خبر: ۲۹۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ - 16July 2018

۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «امید قادری» مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در دیدار با آیت‌الله «مصطفی علماء» نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به حمایتی بودن سازمان بهزیستی، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ در راستای اهداف انقلاب اسلامی در رسیدگی به افراد کم درآمد و بی‌بضاعت که در کنار فقر با مشکلات جسمی و معضلات اجتماعی هم گریبان‌گیر هستند، تشکیل شد.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۵۴ هزار و ۸۵۶ خانوار در استان کرمانشاه، افزود: اکنون ۱۳۲ هزار و ۶۷ نفر به صورت مستقیم تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند و از خدمات این نهاد بهره می‌گیرند و در مجموع ۸ درصد جمعیت استان که به هر دلیل دچار فقر و در کنار آن معلولیت یا آسیب اجتماعی هستند، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که این رقم بزرگی است.

آیت‌الله «مصطفی علماء» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در این دیدار اظهار داشت: خدمت به مردم از ارزش بالایی برخوردار است و حکومت و نظام اسلامی معنایش خدوم بودن و خدمت‌گزاری است.

وی افزود: اگر روحیه خدمت‌گزاری در مسئولان وجود نداشته باشد، نظام و حکومت اسلامی اصلاً معنا ندارد و این حکومت اسلامی تنها با خدوم بودن معنا پیدا می‌کند.

آیت‌الله «مصطفی علماء» با اشاره به روحیه جهادی و مدیریت توانمند در بهزیستی، خدمت‌گزاری به مردم را سیره نبی‌مکرم اسلام (ص) عنوان کرد و گفت: این ویژگی در سیره معصومان (ع) هم ساری و جاری بوده است و مسئولان نظام اسلامی هم باید این روحیه را داشته و آن را تقویت کنند.

وی در ادامه به آمار‌های ارائه شده از سوی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مورد سیر کاهشی آسیب‌های اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: این آمار بسیار مسرت‌بخش است و امیدوار هستیم با ادامه این روند، شاهد کاهش بیش از پیش آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

امام جمعه کرمانشاه به انجام مشاوره پیش از طلاق توسط مشاوران بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: در احکام اسلامی هم بر نصیحت کردن زوج‌ها پیش از طلاق تأکید شده است و اینکه پروسه طلاق طولانی شود، بلکه زوج‌ها با اندکی تأمل از انجام طلاق منصرف شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار