کامرون در گفت وگو باشبکه بی بی سی:

راهبرد مقابله با داعش از خاک انگلیس آغاز می شود

نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا لندن راهبردی برای مبارزه با داعش در داخل سوریه نیز دارد، گفت چنین راهبردی وجود دارد و این راهبرد از خاک انگلیس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶ - 30September 2014

راهبرد مقابله با داعش از خاک انگلیس آغاز می شود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس ، «دیوید کامرون» نخستوزیر انگلیس روز دوشنبه با دفاع از آغاز اقدام نظامی در عراق و سوریه، گفت مبارزه با گروه تروریستی «داعش» که اراضی، نیرو و ثروت زیادی در اختیار دارد، امری دشوار و زمانبر است.

کامرون که در برنامه «نیوز نایت» شبکه بیبیسی صحبت میکرد، در این مورد گفت: «ما با گروهی تروریستی مواجه هستیم که مناطق زیادی را تحت کنترل دارد، نفت زیادی در اختیار دارد و بسیار ثروتمند است. این گروه پیش از این برای انجام اقدامات تروریستی در بریتانیا تلاش کرده و به همین جهت تهدیدی مستقیم برای ما به شمار میآید.»
 
پارلمان انگلیس روز جمعه با درخواست دولت این کشور برای پیوستن به اقدام نظامی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق، موافقت کرد. جنگندههای انگلیسی در پی دریافت این مجوز، حملات هوایی در عراق را آغاز کردهاند، اما هنوز تصمیمی برای گسترش دامنه حملات انگلیس به سوریه اتخاذ نشده است.
 
نخستوزیر انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا لندن راهبردی برای مبارزه با داعش در داخل سوریه نیز دارد، گفت چنین راهبردی وجود دارد و این راهبرد از خاک انگلیس آغاز میشود. به گفته آقای کامرون، انگلیس تلاش میکند تا از سفر اتباع خود به سوریه جلوگیری کند، همچنین با شرکای منطقهای برای ایجاد ائتلاف و مبارزه با این گروه همکاری میکند.
 
او در پاسخ به اصرار مجری مبنی بر اینکه بدون حضور نیروهای زمینی امکان رویارویی با داعش وجود ندارد، گفت باید نیروهای محلی حاضر در منطقه را تقویت کرد و نهایتا این تنها گزینه پیش رو است. وی در ادامه گفت از جمله این نیروها، نیروهای ارتش عراق و پیشمرگههای کرد هستند که باید تحت آموزش قرار گرفته و بیش از پیش تقویت شوند.
 
نخستوزیر انگلیس سپس در مورد نیروهای زمینی در سوریه، بار دیگر با «نامشروع» خواندن دولت سوریه، گفت لندن همراه با واشنگتن تلاش میکنند تا اپوزیسیون قدرتمندی در سوریه ایجاد کنند.
 
لندن در بیش از سه سالی که از آغاز بحران سوریه میگذرد، اصلیترین حامی اروپایی مخالفان مسلح دولت سوریه بوده است. انگلیس در این مدت میلیونها پوند کمکهای نقدی و تجهیزاتی برای مخالفان ارسال کرده و چند بار میزبان نشستهاش کشورهای حامی تروریستهای فعال در سوریه بوده است.
نظر شما
پربیننده ها