همسر شهید تجلایی در مراسم رونمایی از کتاب نیمه پنهان ماه ۲۲:

قشنگ‌ترین تاوان عشقم را پرداخته ام

همسر شهید تجلایی گفت: ما همسران شهدا عادت کرده ایم. عادت به سکوت، عادت کرده‌ایم دیده نشویم، مطرح نشویم. همسران ما به ما یاد دادند که وظیفه‌شان جنگیدن و وظیفه ما صبر کردن است.
کد خبر: ۲۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ - 30September 2014

قشنگ‌ترین تاوان عشقم را پرداخته ام

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس آئین رونمایی از 3 کتاب جدید انتشارات روایت فتح با عنوانهای نیمه پنهان 22 (تجلایی بهروایت همسر شهید)، روایت نزدیک 10 (اولین روزهای مقاومت) و «یادگاران 24 (شهید غلامعلی رجبی) بعد از ظهر روز گذشته با حضور راویان، خانواده شهید، نویسندگان و همرزمان شهید در باغ موزه تهران و پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای مراسم، سردار حیدرزاده همرزم شهید تجلایی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور تلخی و شیرینیهای بسیاری است، اظهار کرد: با شروع این هفته تمام خاطرات گذشته خودم را در زمان دفاع مقدس به یاد میآورم. همهچیز در آن دوران پاک و یکدست بود و هیچگاه بین حرف و عمل رزمندگان تفاوتی وجود نداشت. در آن دوران برای انجام کارهای مختلف از یکدیگر سبقت میگرفتیم و از اینکه برای هم کاری را انجام دهیم راضی و خوشحال بودیم.

وی با اشاره به خصوصیات شهید تجلایی افزود: در بسیاری از روزها همراه او بودم، از همان زمان که او را دیدم متوجه شدم بسیار خوشفکر و بااستعداد است.

در ادامه برنامه، همسر شهید تجلایی با بیان اینکه 31 سال با بغض زندگی کردهام، گفت: بغض من به خاطر دلتنگی هایم نسبت به نبود علی است. سه سال کنیزی او را کردم، دوست داشتم در زندگی شاگرد او باشم که متاسفانه هیچ گاه در این زمینه نمره قبولی را نگرفتهام.

وی تصریح کرد: ما همسران شهدا عادت کرده ایم. عادت به سکوت، عادت کردهایم دیده نشویم، مطرح نشویم. همسران ما به ما یاد دادند که وظیفهشان جنگیدن و وظیفه ما صبر کردن است.

همسر شهید تجلایی خاطر نشان کرد: من و دخترم مریم، خواستیم و عادت کردهایم که چراغ خانهمان خاموش شود تا خانه های دیگر روشن بمانند.

وی ادامه داد: با همهی مشکلات و سختی ها به وجود علی تجلایی می بالم. هرگز نخواسته و نخواهم که از نام وی سوء استفاده کنم، طلبکار باشم. من قشنگترین تاوان عشقم را پرداخته ام.

در بخش دیگر این مراسم سردار امین شریعتی فرمانده لشکر عاشورا در زمان دفاع مقدس که پیش از وی شهید مهدی باکری مسئولیت این لشکر را بهعهده داشت اظهار کرد: حجب و حیای خطه شهدا و رزمندگان خطه آذریزبان همواره باعث شده است که بسیاری از اتفاقات فقط در سینهها باقی بماند.

وی با اشاره به شبههای که در چندساله مطرح شده است "چرا هفته دفاع مقدس را که شروع جنگ بوده است تبریک میگویید؟" گفت: دوستان ما باید تلاش بیشتری انجام دهند که جوانان را روشن کنند که در عملیاتهای مختلف آن زمان چقدر شرایط سخت بود. بنیصدر در آن شرایط به نیروهای مردمی و سپاه اجازه حضور در آن جبههها را نمیداد. ما شاهد بودیم که حمله ما در دزفول و آبادان شکست بسیار بدی را داشت، ما در عملیات هویزه ابتدا پیروزی خوبی را داشتیم اما بهدلیل تصورات تاکتیکی و اقدامات بنیصدر متأسفانه نیروهای ما شکست خوردند و عقبنشینی کردند و در آن زمان ما شاهد بودیم که بسیاری از همین رزمندگان و شخصیتهای مختلف و مردم مملکت جمهوری اسلامی بسیار ناامید شدند.

وی ادامه داد: من در آن شرایط فکر نمیکردم که دیگر هیچ روزی بتوانیم سرمان را جلوی امام بلند کنیم. بعد از آن عملیات بود که با دستور مستقیم امام(ره) همرزمان ما وارد عمل شدند و همه به قدرت و توان نظامی بچههای سپاه اعتماد کردند، در حالی که بنیصدر در آن شرایط همواره میگفت که ما باید برگردیم.

وی با اشاره به شهید تجلایی تصریح کرد: در آن عملیاتی که قرار بود ما به دجله برسیم هر سه برادران تجلایی را دیدم که در آن عملیات حضور داشتند، در حالی که تجلایی در جایگاه یک فرمانده بود. علی تجلایی در آن حد متواضع بود که بهعنوان یک نیروی تکورز عملیات را جلو میبرد.

همرزم شهید تجلایی در پایان گفت: امروز آن چیزی که ما را زنده نگه داشته است یاد همین شهدا است. امسال آنچیزی که ما توقع داریم انجام شود آن است که آن کسانی را که تاکنون در دفاع مقدس مطرح نبودهاند و یا کمتر مطرح شدهاند بیشتر بشناسیم، نسل امروز ما از اینگونه شهدا الهام و تمام زندگی خودشان را به دست میآورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها