دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

مجهز شدن پلیس به سامانه‌های هوشمند برای ثبت تخلفات

یکی از مهمترین موضوعاتی که مجموعه پلیس با آن درگیر است موضوع ثبت تخلفات است؛ موضوعی که پلیس با استفاده از فناوری‌های جدید به دنبال انجام هوشمندانه آن است.
کد خبر: ۲۹۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ - 16July 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، یکی از مهمترین موضوعاتی که مجموعه پلیس با آن درگیر است، موضوع ثبت تخلفات حاشیه‌ای و به خصوص ماشین‌های در حال تردد است. یکی از مواردی که می‌تواند در این خصوص به کمک پلیس بیاید، استفاده از سامانه‌های ثبت تخلف هوشمند است. سامانه هوشمند ثبت تخلفات حاشیه‌ای و سیار یکی از سامانه‌هایی است که توسط تیم پلیس پیشگیری ناجا طراحی شده است.

سامانه هوشمند ثبت تخلفات حاشیه‌ای و سیار

این سامانه می‌تواند در 15 ثانیه پلاک خودرو را در زوایای مختلف با دقت بالای 95 درصد بخواند؛ از دیگر توانایی های این سامانه استعلام مشخصات هویتی خودرو، نمایش محل خودروهای پلیس از روی نقشه GIS، ثبت دقیق محل تخلف و ارسال گزارش به مراکز انتظامی، استعلام مبلغ خلافی خودرو و شناسایی خودروهای سرقتی و تحت تعقیب، امکان استفاده در خیابان‌ها، جاده‌ها و پارکینگ‌ها و نمایش هشدارهای صوتی و تصویری است.

استفاده از سامانه‌های ثبت تخلفات هوشمند در دستور کار ناجا

سامانه بومی ثبت تخلف و استعلام خودرویی سیار

از جمله ویژگی‌های این سامانه نظارت نامحسوس (قابلیت نصب در داخل خودرو به منظور نظارت نامحوس)، گردش 360 درجه (نصب بر روی سقف خودرو با گردش 360 درجه افقی و 45 درجه عمودی) و سکان هدایت بی‌سیم (اجرای دستورات با استفاده از سکان هدایت بی‌نیاز از صفحه کلید) است.

از جمله قابلیت‎های سامانه بومی ثبت تخلف و استعلام خودرویی سیار می‌توان به قابل نصب بودن بر روی کلیه خودروهای پلیس، اجرای 99 درصد دستورات متواتر اپراتور با استفاده از سکان هدایت بی سیم (joystick) بی نیاز از صفحه کلید، تشخیص و OCR بدون محدودیت زاویه دوربین نسبت به پلاک، ثبت همزمان 36 پلاک در تصویر در شب و روز، ثبت زمان، مکان، نقشه هوایی و تصویر خودرو، استعلام آنلاین مشخصات خودرو و مالک از طریق APN، بروز رسانی بانک اطلاعات غیرآنلاین خودرو، تشخیص خودروهای سرقتی، تعقیبی و شکایتی و قابلیت تعین سطوح دسترسی به اطلاعات مالک و مشخصات خودرو با توجه به نوع استفاده پلیس اشاره کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها