نظامی:

مسائل مرزی محور سفر سرلشکر باقری به پاکستان اعلام شد

معاون روابط خارجه و بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، موضوعات مرزی، مسائل دوجانبه و موضوعات جهان اسلام را از محورهای دیدارهای سرلشکر باقری با مقامات پاکستان عنوان کرد.
کد خبر: ۲۹۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ - 16July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار «قدیر نظامی» روز یکشنبه در بدو ورود سرلشکر محمدباقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان، در گفت‌وگویی اظهار داشت: سطح بالای این سفر، طی حدود 40 سال گذشته از روابط دوجانبه بی نظیر بوده و این موضوع، اهمیت سفر را می رساند.

وی اضافه کرد: سردار سرلشکر باقری به دعوت ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان و در راس هیاتی از مقامات عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده است و انجام این سفر در این سطح، بیانگر آن است که دو طرف به بهبود روابط به ویژه گسترش همکاری های دفاعی عزم راسخ دارند.

سردار نظامی همچنین روابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را رو به گسترش خواند و افزود: موضوعات متعددی بین مقامات عالی نظامی 2 کشور نظیر مرزهای مشترک، مباحث منطقه ای و جهان اسلام وجود دارد که گفت و گوی مقامات نظامی در شرایط کنونی می تواند به گسترش روابط تهران ـ اسلام آباد کمک فراوان کند.

معاون روابط خارجه و بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این سفر به نتایج خوبی منتهی شده و مقامات نظامی دو کشور در خصوص مباحث دوجانبه به تصمیمات مطلوبی برسند.

وی تصریح کرد: با اراده ای که برای بهبود روابط در دو طرف وجود دارد، پیش بینی می شود که در آینده بتوان از تصمیم های گرفته شده در این سفر در مسیر توسعه مناسبات دو جانبه بهره برداری مطلوب کرد.

بنا بر این گزارش، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات عالیرتبه نظامی همراه، روز یکشنبه به منظور توسعه همکاری مشترک دو کشور وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند.

قرار است در سفر سرلشکر باقری به پاکستان، توسعه همکاری ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، گسترش همکاری مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و بررسی تحولات منطقه ای و جهان اسلام به عنوان محورهای گفت و گوی دو طرف بررسی شود.

همچنین ارزیابی توافق های دفاعی ایران و پاکستان در سفر آبان ماه 96 فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت وگوی سرلشکر باقری با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' عنوان شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار