استاندار کرمانشاه:

مرز «خسروی» میزبان زائران در اربعین حسینی است

«هوشنگ بازوند» گفت: هیچ ابهامی در بازگشایی مرز «خسروی» برای ما وجود ندارد و با قولی که مسئولین کشوری داده‌اند، این مرز بر روی زائران بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ - 16July 2018

اولین جلسه ستاد اربعین در استان کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه، در اولین جلسه ستاد اربعین استان اظهار داشت: هیچ ابهامی در بازگشایی مرز «خسروی» برای ما وجود ندارد و با قولی که مسئولین کشوری داده‌اند، احتمالا این مرز بر روی زائران بازگشایی می‌شود؛ مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد که روال از دست دولت‌مردان خارج شود.

وی با بیان این‌که همه مسئولین کشوری از جمله رئیس‌جمهور و معاون اول وی تأکید ویژه‌ای بر بازگشایی این مرز دارند، افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در همه حوزه‌ها و به‌ویژه زیرساختی جهت آمادگی استان برای استقبال از زوار اربعین انجام شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر مرز «خسروی» باز نشد، این امکانات و این آمادگی بی‌ثمر نبود؛ چراکه همین امکانات در ایام زلزله یاری‌رسان استان شد و حتی استان‌های خوزستان و ایلام نیز از محل همین امکاناتی که برای اربعین لحاظ کرده بودند در زلزله استان یاری‌رسان شدند.

وی بر تدوین هرچه سریع‌تر طرح جامع اربعین تأکید کرد و افزود: این طرح باید حداکثر تا ۲۵ شهریور آماده شود و اعتبارات آن نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین شود.

«هوشنگ بازوند» گفت: تدوین این طرح می‌تواند در سال‌های آینده به عنوان طرح گردشگری مذهبی نیز برای استان استفاده شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که هر اقدامی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین در استان انجام می‌دهند، عملاً سرمایه‌گذاری برای استان است و باید اربعین را یک فرصت برای استان بدانند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در همه ابعاد مذهبی، سیاسی، عمرانی و اقتصادی از اربعین استفاده کرده و از آن فرصت‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار