کریمی مطرح داد؛

لزوم بهره‌گیری از نخبگان شاهد و ایثارگر برای توسعه و الگوسازی سبک ایرانی و اسلامی

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: 2 هزار و 900 نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر سراسر کشور از بانوان هستند که ظرفیت ارزشمندی در توسعه و الگوسازی سبک ایرانی و اسلامی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۲۹۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 16July 2018

2 هزار و 900 نخبه شاهد و ایثارگر از بانوان هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تجلیل از دختران نخبه شاهد و ایثارگر به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر روز یکشنبه ۲۴ تیرماه با حضور فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، بهاره کشفی مدیرکل حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نرگس جلیلی مشاور امور بانوان رییس بنیاد و جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر نخبه در محل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: حضرت معصومه (س) با مجاهدت‌های خود سیره زندگی اسلامی را برای همه مسلمانان به ارمغان آوردند و امروز دیدگاه اسلام به بانوان و دختران می‌تواند الگویی برای تمام کشورها باشد.

وی افزود: امروز دختران کشورمان دارای ایده‌های بسیار خوب و خلاقانه‌ای هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. دختران ما در عرصه‌های گوناگون می‌درخشند و در این بین دختران شاهد و ایثارگر جایگاه ویژه‌ای دارند.

اولاد قباد به فداکاری‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان بدون هیچ چشم‌داشتی جان و سلامتی خود را برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و کشور ایران فدا کردند و با دشمن مبارزه کردند و باعث شدند امروز در منطقه‌ای پرآشوب، در همه ابعاد استقلال داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی برخی تصور می‌کردند زنان ایرانی نمی‌توانند حضوری در جامعه داشته باشند، اما به سرعت در عرصه دفاع مقدس حضور پررنگ خود را نشان دادند و در ادامه در عرصه‌های فرهنگی، هنری، دانشگاهی و سازندگی نیز حضور بسیار مناسبی نشان دادند.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان در خانواده‌های امروزی گفت: جامعه ما در حال مدرن شدن است و در این بین خانم‌ها نقش مهمی در حفظ ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی در خانواده‌ها دارند.

اولاد قباد با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی استفاده از نظرات و پیشنهادات فرزندان شهدا به خصوص بانوان شاهد را دارد افزود: از تمام دختران نخبه شاهد و ایثارگر دعوت می‌کنیم در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی از جمله فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فراکسیون شاهد، فراکسیون ایثارگران، فراکسیون زنان و فراکسیون خانواده حضور یابند و نظرات خود را به نمایندگان ارائه کنند.

وی در ادامه به ذکر مواردی در خصوص سهمیه‌های تحصیلی ایثارگران و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پرداخت.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم به تاریخچه شکل‌گیری این مجموعه اشاره کرد و گفت: مرکز دانش پژوهان در سال ۱۳۷۶ پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۹۲ پس از تجمیع با مجموعه تشکل‌های شاهد و ایثارگر مجموعه فعلی شکل گرفت.

اسلام کریمی افزود: در حال حاضر بیش از هشت هزار نفر از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر عضو این مرکز هستند و ۱۶۵ تشکل رسمی ثبت شده نیز مشغول به همکاری با این مجموعه هستند و برنامه‌های گوناگونی را پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف گفت: هدف از حضور و مشارکت جامعه ایثارگری هم‌فکری و همکاری برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی و در راستای برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه مراسم تقدیر از بانوان نخبگان شاهد و ایثارگر به طور همزمان در سراسر کشور با حضور مدیران عالی استان و نمایندگان محترم مجلس استان برگزار می‌شود، افزود: 2 هزار و 900 نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر سراسر کشور از بانوان هستند و ظرفیت ارزشمندی در توسعه و الگوسازی سبک ایرانی و اسلامی به شمار می‌روند.

در ادامه این مراسم نخبگان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در‌ پایان نیز تقدیر و تجلیل از حاضران به عمل آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار