در رونمایی از کتاب شرح حال سیّد تقی خاموشی مطرح شد؛

نقش مرحوم خاموشی در راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه

عضو هیأت نظارت حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نصف صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ در سراسر کشور، با همّت مرحوم سیّد تقی خاموشی تأسیس شد.
کد خبر: ۲۹۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 16July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب «شرح حال افکار و مبارزات مرحوم حاج سید تقی خاموشی» از اعضای فقید هیأت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی با حضور خانواده آن مرحوم از جمله حجت الاسلام سیّدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین محمّدنبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، اسدالله عسگراولادی، میرمحمّد صادقی، لولاچیان، محسن رفیق‌دوست و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و یاران مرحوم سیّد تقی خاموشی در محل حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد.

در این مراسم محمّدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان خاطره‌ای از روزهای آخر عمر مرحوم «سید تقی خاموشی» اظهار داشت: من آخرین ملاقاتی که، بهمراه آقای بادامچیان، با آن مرحوم داشتم در منزل ایشان بود. وقتی آن ملاقات را به یاد می‌آورم این بیت شعر برایم تداعی می‌شود که می‌گوید «نشان مرد مومن با تو گویم، که چون مرگش رسد خندان بمیرد».

وی افزود: در این ملاقات یک طمأنینه مثال‌زدنی در وجود مرحوم خاموشی کاملاً قابل رویت بود. ما رفته بودیم عیادت تا به او دلداری بدهیم اما آن مرحوم به ما دلداری می‌داد. مرحوم خاموشی می‌گفت من حالم خیلی خوب است و به‌جای اینکه از بیماری‌اش بگوید، از ما مطالبه تحلیل سیاسی می‌کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: من هنوز هم تحت تأثیر آن ملاقات هستم. زیرا می‌دیدم کسی که عمرش را در فراز و نشیب‌های مختلف سیاسی و اجتماعی گذرانده، زمانی که در بستر بیماری قرار گرفته انقدر مطمئن است و آرامش دارد که می‌تواند به دیگران هم طمانیه بدهد.

میرمحمّد صادقی: نصف صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای کشور با همت مرحوم خاموشی تأسیس شد

در ادامه این مراسم، علا میرمحمد صادقی عضو هیأت نظارت حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دوستی من با آن مرحوم بیش از 60 سال بود. مرحوم خاموشی و آقای رخ صفت صندوق ذخیره جاوید را در مسجد لرزاده تشکیل دادند و من هم به عنوان مشاور آن صندوق همکاری می‌کردم. در آن مقطع به دلیل اینکه یک صندوق قرض‌الحسنه در تهران کافی نبود، تصمیم گرفته شد صندوقی هم در بازار تشکیل شود.

وی افزود: وقتی خواستند هیأت امنای صندوق را تعیین کنند باید از ساواک استعلام می‌گرفتند. ساواک هم با عضویت مرحوم خاموشی، بنده و آقای خادم‌الحسینی مخالفت کرد.

میرمحمدصادقی تأکید کرد: نصف صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که در سراسر کشور تاسیس شد، با همت مرحوم سید تقی خاموشی بود. بعدها هم سازمان اقتصاد اسلامی با تلاش ایشان تأسیس شد.

عضو هیأت نظارت حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم خاموشی، خاطرنشان کرد: دیانت او مثال زدنی بود، من هیچ کار خلافی از ایشان ندیدم. رأفت در عین شجاعت و صراحت لهجه او نیز از دیگر خصوصیات بارز آن مرحوم به حساب می‌آید.

رفیق‌دوست: صلابت و پافشاری در دین از جمله خصوصیات برجسته مرحوم خاموشی بود

در ادامه این مراسم، محسن رفیق‌دوست از دوستان نزدیک مرحوم خاموشی گفت: من از ابتدایی که آن مرحوم را دیدم مجذوب او شدم.

وی افزود: وقتی خبر درگذشت سیّد تقی خاموشی را شنیدم دلم می‌خواست که حتی یک قدم هم شده، به سبک و سیره ایشان نزدیک شوم.

رفیق دوست همچنین صلابت و پافشاری در دین را از جمله خصوصیات برجسته و مثال زدنی آن مرحوم برشمرد.

لولاچیان: دوستان مرحوم خاموشی صندوق‌های قرض‌الحسنه را توسعه ببخشند

در این مراسم همچنین محمود لولاچیان از پیکسوتان انقلاب به فرزندان و یاران مرحوم سید تقی خاموشی اظهار کرد: بیت خاموشی باید مشعل فروزان سید تقی خاموشی را فروزان نگه دارند و برای ادامه راه و سیره ایشان طلبه تربیت کنند.

وی افزود: یاران آن مرحوم باید در امر توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور اهتمام بورزند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار