سردار اشتری:

گزینش برای دوره‌های دافوس بر مبنای شایسته‌سالاری است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جذب و گزینش افراد برای گذراندن دوره‌های دافوس باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد، گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها، تربیت افراد برای مدیریت، فرماندهی و پذیرش مسئولیت در جایگاه‌های حساس و ستادی است.
کد خبر: ۲۹۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ - 16July 2018

گزینش برای دوره‌های دافوس بر مبنای شایسته سالاری/ تربیت افراد برای مدیریت و پذیرش مسئولیت در جایگاه‌های حساس و ستادیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در جمع دانشجویان دوره دافوس و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم انتظامی امین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان مدافع حریم و حرم و عرصه نظم و امنیت و با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (ص)، اظهار داشت: تحصیل در دانشگاه علوم انتظامی امین به ویژه در دوره دافوس و تحصیلات تکمیلی فرصت مغتنمی برای دانشجویان و دانش پژوهان می‌باشد که شایسته است این قشر فهیم و فرهیخته از این فرصت مطلوب بهره کافی ببرند.

وی خطاب به دانشجویان دوره دافوس و تحصیلات تکمیلی، افزود: باید در فرآیند بهره‌گیری از آموزش‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و دانشگاه، تمرکز ویژه‌ای به عمل آید و در واقع گزینش افراد برای طی دوره‌های دافوس بر مبنای شایسته سالاری صورت بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: برای آموزش و تربیت نباید به دنبال «مدرک گرایی» بود، بلکه باید توجه داشت که تحصیل برای ارتقاء مهارت‌های معنوی، علمی و فنی باشد و به کمک سازمان و کسب موفقیت‌ها بیاید.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های دافوس تربیت افراد برای مدیریت، فرماندهی و پذیرش مسئولیت درجایگاه‌های ستادی و حساس است.

سردار اشتری با بیان اینکه آموزش‌ها باید به روز و حرفه‌ای باشد به طوری که ظرفیت و توانمندی پلیس را حین اجرای مأموریت‌ها افزایش دهد، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های دافوس و تحصیلات تکمیلی گره گشای مشکلات سازمان و راهی برای کسب موفقیت‌های روز افزون باشد.

این مقام عالی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های پلیس، عنوان کرد: نیروی انتظامی همواره در تعامل و ارتباط نزدیکی با آحاد مردم است و باید برای انجام بهتر مأموریت‌ها از ظرفیت‌های مردمی نیز بهره ببریم.

وی تأکید کرد: اقتدار توأم با رأفت، رویکرد پلیس همزمان با اجرای مأموریت‌های متعدد و مختلف است و مدیریت صحنه با هوشمندی و درایت باید از اساسی‌ترین راهبرد‌های فرماندهان و مدیران ارشد نیروی انتظامی باشد.

تشریح اولویت‌های هفتگانه مأموریتی پلیس در سال جاری

سردار اشتری خاطر نشان کرد: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیش بینی و مدیریت بحران‌های اجتماعی، ارتقاء توان و آمادگی عملیاتی به ویژه در مرزبانی، یگان ویژه و یگان امداد، ارتقاء کمی، کیفی و تحول اساسی در مأموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها بخشی از اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی در سال جاری است.

وی اضافه کرد: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و نیز آسیب‌ها در فضای حقیقی و مجازی با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفات جاده‌ای، تعیین سهم سایر دستگاه‌ها و مسئول سازی آنها، تشدید مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر از دیگر اولویت‌های پلیس در سال جاری به شمار می‌آید.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه علاوه بر احصاء و تعیین مهمترین مأموریت‌های پلیس در سال جاری، اولویت‌هایی نیز به عنوان وظایف سازمانی تعریف و تدوین شده است؛ تصریح کرد: ارتقاء و تعمیق معنویت، روحیه ولایت مداری، مدیریت جهادی، نوآوری و ابتکار عمل، ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌های عمومی، تخصصی و تداوم اقدامات قرارگاه جهادی بخشی از این اولویت‌های درون سازمانی به شمار می‌آید.

سردار اشتری ادامه داد: ارتقاء صیانت و سلامت سازمان و کارکنان، تداوم فعالیت قرارگاه صیانت، ارتقاء معیشت و منزلت کارکنان نیز از اولویت‌های پلیس برای سال جاری از بعد درون سازمانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ارتقاء معیشت و منزلت کارکنان، عنوان کرد: سال گذشته گام‌های مطلوبی در این حوزه برداشتیم و باید گفت؛ عقب ماندگی‌ها در این حوزه تا حدودی جبران شده و اقداماتی نیز در این حوزه به جد پیگیری می‌شود تا تمام مطالبات کارکنان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: ارتقاء کمی و کیفی روند جذب و گزینش، برون سپاری خدمات انتظامی و ساماندهی بخشی از مأموریت‌ها در این حوزه از دیگر اولویت‌های درون سازمانی نیروی انتظامی است.

سردار اشتری ادامه داد: به لطف الهی از زمان هدف گذاری تاکنون در حوزه‌های اولویت بندی شده، اقدامات خوبی صورت گرفته و ان شاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب، عنوان کرد: دشمنان به ویژه در رأس آنان آمریکا و استکبار جهانی همواره به دنبال توطئه و سناریوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، در چنین شرایطی همواره باید با اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل، هرگونه تهدید و تحرکی را رصد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده هر جایی که با آمادگی کامل و اشراف اطلاعاتی در میدان حاضر شده‌ایم به موفقیت دست یافتیم، گفت: ان شاء الله با عنایت خداوند متعال، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، هوشمندی نیرو‌های مسلح و حضور و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه همواره شاهد ناکامی دشمنان خواهیم بود.

این مقام عالی انتظامی در پایان با بیان اینکه امروز شاهد مدیریت بحران‌ها توسط فرماندهان نیرو‌های مسلح هستیم، گفت: باید تلاش کنیم خدمتگزاری صادق برای مردم و سربازی شایسته برای مقام معظم رهبری و نظام و انقلاب باشیم.

توسعه کمی و کیفی آموزش‌ها در دانشگاه علوم انتظامی امین

بنا بر این گزارش، پیش از سخنان سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، سردار «لطفعلی بختیاری» فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه در دوره دافوس و تحصیلات تکمیلی ارائه کرد و گفت: نگاه دانشگاه در گذشته بر توسعه کمی تحصیلات تکمیلی بوده و در این راستا رشته‌های تحصیلی، مقاطع تحصیلی و ظرفیت‌ها ارتقاء داشته است.

وی افزود: امروزه به دنبال توسعه کیفی در این حوزه هستیم و تلاش کرده‌ایم در پذیرش و گزینش دانشجویان دوره‌های دافوس و تحصیلات تکمیلی بر مبنای «شایسته سالاری» عمل کنیم.

برگزاری جلسه صمیمانه پرسش و پاسخ دانشجویان با فرمانده ناجا

 پس از پایان سخنان فرمانده نیروی انتظامی جلسه در فضایی صمیمانه به صورت پرسش از سوی دانشجویان و پاسخ از سوی سردار «اشتری» ادامه یافت.

همچنین سردار «زارعی» معاون نیروی انسانی ناجا نیز با ابراز خرسندی از حضور در این فضای صمیمانه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان، اظهار داشت: دانشگاه محل کسب معرفت و دانش است و خوشحالیم که دوره‌های ارزشمند دافوس و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پلیس برگزار می‌شود.

در این جلسه، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، سردار «محمدعلی نوری نژاد» رئیس بازرسی کل ناجا، سردار «لطفعلی بختیاری» فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین، سردار «زارعی» معاون نیروی انسانی ناجا، سردار «پرویزآهی» معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی امین و جمعی از مسئولان ارشد دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار