مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

مدیریت معنوی علما در دفاع مقدس کمتر از مدیریت نظامی نبود

سردار علی پور گفت: ما در زمان جنگ، خود شاهد بودیم که بار معنوی جنگ را علما و روحانیون مبارز و انقلابی بر عهده داشتند و این اثر بخشی کمتر از حضور فیزیکی و نظامی نبود و نیست.
کد خبر: ۲۹۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 16July 2018

مدیریت معنوی علما در دفاع مقدس کمتر از مدیریت نظامی نبودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، در جلسه ای که ظهر امروز و در بیت آیت اله «موسوی جزایری»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز برگزار شد بر تدریس 2 واحد درسی دفاع مقدس در حوزه های علمیه تاکید شد.

سردار «محمد علی پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ضمن ارائه گزارشی از چگونگی تدریس کتاب دفاع مقدس در مراکز علمی اظهار داشت: با همت نماینده ولی فقیه در استان و علما برجسته حوزه و دانشگاه، از ترم جدید شاهد تدریس  2 واحد درسی دفاع مقدس در حوزه های علمیه خواهران و برادران سراسر استان خواهیم بود.

وی افزود: اهمیت این جلسه بر چند منظور استوار است، اول تعیین تکلیف اساتید حوزوی برای تدریس این درس در حوزه های علمیه و دوم تاکید بر احصا، تدوین و انتشار تاریخ شفاهی علما، مراجع و روحانیون خوزستان در دوران دفاع مقدس که البته با تدابیر آیت اله «موسوی جزایری» هر 2 مورد به مرحله انجام رسیده و انشاء الله که خروجی مطلوبی نیز حاصل شود چرا که ما در زمان جنگ، خود شاهد بودیم که بار معنوی جنگ را علما و روحانیون مبارز و انقلابی بر عهده داشتند و این اثر بخشی کمتر از حضور فیزیکی و نظامی نبود و نیست.

در ادامه حضرت آیت اله «محمد علی موسوی جزایری» نماینده ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از اصرار و ممارست سردار علی پور بر تعیین تکلیف و راه اندازی تاریخ نهضت شفاهی و نقش روحانیون استان در دفاع مقدس، تصریح کرد: در مقاطع مختلفی از دوران دفاع مقدس، روحانیون و علما خوزستان در 2 جبهه به مبارزه مشغول بودند، یکی جبهه فرهنگی و معنوی بود که سنگر مساجد باید حفظ می شد و دیگری سنگر مبارزه بود که می بایست در خطوط مقدم حضور داشت و در عملیات ها شرکت می کرد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تا زمانیکه شرایط اجازه می دهد آن روحانیون و ائمه جمعه و جماعات باید خاطرات و نقش خودشان را بازگو کنند تا برای همیشه ثبت و ضبط شود.

در پایان این جلسه که جمع کثیری از روحانیون برجسته و ایثارگر حضور داشتند، مقرر شد تا اساتید دارای شرایط لازم برای تدریس درس دفاع مقدس ثبت نام کنند تا پس از انجام مراحل اداری و شرکت در کارگاه های تخصصی بتوانند این کتاب را در حوزه های علمیه تدریس کنند. همچنین مقرر شد که تاریخ شفاهی روحانیون رزمنده نیز طی فرآیندی احصا، تدوین و منتشر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها