نجفی‌خوشرودی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

رونق اقتصادی کشور را به غربی‌ها گره نزنیم/ اروپا در پی گرفتن امتیاز از ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشورهای اروپایی عضو برجام با اتلاف وقت در پی فرصت‌سازی برای نتیجه‌بخشی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران هستند تا به طریقی بتوانند از ایران امتیازات لازم را بگیرند.
کد خبر: ۲۹۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 17July 2018

هدف پمپمو از سفرهای پی در پی تشکیل اجماع علیه ایران است«علی نجفی‌خوش‌رودی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص عملکرد اتحادیه اروپا نسبت به برجام و ارائه بسته پیشنهادی آن‌ها پیرامون ثبات این قرارداد، اظهار داشت: نکته قابل توجه در برخورد اروپا با خروج آمریکا از برجام، این است که آن‌ها هم برای حفظ برجام، پیشنهاد قابل توجهی نداده و تغییر مثبتی در روند ادامه این توافق بوجود نیاوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عدم تصمیم‌گیری، اقدام و عمل اروپایی‌ها نسبت به برجام افزود: طرف‌های اروپایی در موضوع برجام خواستار پایبندی ایران به تعهداتش هستند، بدون اینکه آمریکا را متحمل هزینه بابت خروج از برجام کنند، در صورتی‌که باید با اتخاذ موضعی صریح و روشن با آمریکا برخورد کنند.

نجفی خوش‌رودی برهم زدن برجام را از خواسته‌های مهم رئیس جمهور آمریکا دانست و گفت: ترامپ با اجماع‌آفرینی علیه جمهوری اسلامی در تلاش است علاوه بر کشورهای باقی‌مانده در برجام، کشورهای منطقه و خلیج فارس را از از روابط تجاری با ما منع کند که سفرهای وزیر امور خارجه این کشور نیز در همین راستا بود.

نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، پیگیری دستگاه دیپلماسی کشورمان را برای تعیین شدن تکلیف برجام ضروری عنوان کرد و افزود: کشورهای اروپایی عضو برجام با اتلاف وقت در پی فرصت‌سازی برای نتیجه‌بخشی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران هستند تا به طریقی بتوانند از ایران امتیازات لازم را بگیرند؛ لذا در این شرایط ویژه که اقتصاد کشور دچار مشکلاتی شده است، نباید رونق و رشد توسعه اقتصادی کشورمان را به حضور و یا عدم حضور غربی‌ها در برجام گره بزنیم.

این نماینده خانه ملت در پایان اقتصاد مقاومتی را مطمئن‌ترین ابزار برای بهبود وضعیت معیشتی مردم دانست و گفت: اگر ما معنا و مفهوم دقیق اقتصاد مقاومتی را درک کرده و در راستای اجرای آن تلاش می‌کردیم امروز وضعیت اقتصادی کشور بهتر از وضع موجود بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار