سفر سرلشکر باقری به پاکستان-5/

سرلشکر باقری: وظیفه ایران و پاکستان تحقق آرامش و امنیت در منطقه است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: وظیفه ایران و پاکستان در مقطع کنونی این است که با گسترش دوستی دوجانبه و هماهنگی، در راستای تحقق آرامش و امنیت منطقه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
کد خبر: ۲۹۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 16July 2018

سرلشکر باقری: وظیفه ایران و پاکستان تحقق آرامش و امنیت در منطقه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایرنا در تشریح اهمیت سفر خود به پاکستان، اظهار داشت: آمریکا در راس کشورهایی است که قصد ایجاد ناامنی در منطقه را داشته و برابر امنیت منطقه صف آرایی کرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ایران و پاکستان در مقطع کنونی این است که با گسترش دوستی دوجانبه و هماهنگی، در راستای تحقق آرامش و امنیت منطقه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

سرلشکر باقری پاکستان را از مهمترین همسایگان جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این کشور با 200 میلیون نفر جمعیت مسلمان، علاقه‌مند به نظام جمهوری اسلامی ایران است و ایران نیز برای گسترش ارتباط با پاکستان اهمیت فوق العاده‌ای قائل است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با تشریح روابط نظامی دو کشور در گذشته و تاکید بر اینکه پاکستان همیشه در سیاست خارجی ایران جایگاه خاصی داشته است، گفت: لازم است که این ارتباطات به دلیل ویژگی‌های زمانی فعلی در منطقه جنوب غرب آسیا و تحولات منطقه، توسعه یابد.

سرلشکر باقری یادآور شد: پس از سفر سال گذشته فرمانده ارتش پاکستان به ایران و بنا به دعوت ژنرال قمر جاوید باجوا در راس هیاتی از معاونان ستاد کل به کشور پاکستان سفر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این سفر در خصوص موضوعات مختلف از جمله وضعیت منطقه غرب آسیا یا فرمانده ارتش، رییس جمهوری، مسئولان وزارت امور خارجه و دیگر مقامات پاکستان گفت‌وگو می‌کنیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار