معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

هیئات مذهبی، بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغی برای مقابله با تهدیدات دشمنان

حجت‌الاسلام «علی دارابی» گفت: هیئات مذهبی به‌ مثابه بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغی می‌توانند ظرفیت عظیمی برای مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه فرهنگی باشند.
کد خبر: ۲۹۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ - 16July 2018

هیئات مذهبی، بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغی برای مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه فرهنگیبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «علی دارابی» معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت‌الله «محمد شاهچراغی» نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان، بیان کرد: چهار هزار روحانی در شبکه تبلیغی کشور مشغول به فعالیت هستند تا نیازهای مردم را در حوزه فرهنگ دینی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه ورود هوشمندانه و تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام دو رسالت اصلی این چهار هزار روحانی است، افزود: امروز انتظارات از روحانیان اعزامی و مستقر در شبکه تبلیغی بیشتر شده و لذا باید نگاهمان نیز به شبکه تبلیغی و مبلغان نگاهی، بازتر و ویژه‌تر باشد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زمانی تنها انتظار از روحانیان شبکه تبلیغی، تعلیم قرآن، نماز و انجام برخی اعمال مانند نماز میت و ... بود اما امروز با تحولاتی که در جامعه صورت گرفته روحانیان اعزامی یکی از ارکان فرهنگی در هر منطقه و جامعه هستند که تأثیرگذاری‌شان بسیار بالا است.

دارابی با بیان اینکه با تحول جامعه، انتظارات مردم هم از روحانیان بالا رفته است، بیان کرد: باید روحانیان به‌ روز بوده و با آگاهی و شناخت از مسائل فرهنگی و اجتماعی به مقوله آسیب‌های اجتماعی ورود حکیمانه داشته باشند تا شاهد نتایج خوبی در حوزه تبلیغ باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی دارد که ایجاد ۱۰۰ پایگاه فرهنگی و دینی در سطح کشور با محوریت یک روحانی در هر پایگاه که در آن اقداماتی مانند رفع شبهات دینی، پاسخ به مسائل و مشکلات، رفع نیازهای تبلیغی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ... صورت می‌گیرد که در اینجا نیز باز هم روحانیان در محوریت هستند که این نقش پر رنگ مبلغان را نشان می‌دهد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، درباره فعالیت این پایگاه‌ها گفت: خوشبختانه پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی که نمونه آن در سمنان نیز وجود دارد، با ایجاد محفل‌ها و جلسات مشاوره‌ای قدم‌های خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه طلاق برداشته و توانسته‌اند با ظرفیت‌ها دینی مذهبی آمار خوبی را از کاهش تنش‌های اجتماعی در جامعه هدف گزارش کنند.

دارابی همچنین از وجود ۹۴ هزار هیئت مذهبی ثبت‌ شده در کشور خبر داد و گفت: هیئات مذهبی به‌ مثابه بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغی می‌توانند ظرفیت عظیمی برای مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه فرهنگی باشند.

وی در ادامه و ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افزایش حداکثری حافظان قرآنی، افزود: دارالقران الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در راستای رسیدن به هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی تلاش‌های خوبی را در دستور کار قرار داده که برگزاری دوره‌های آموزشی و به خصوص تربیت مربی حفظ، در زمره این مسائل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار