صبح امروز؛

قطار نظم و دوستی به حرکت در آمد

قطار نمادین نظم و دوستی با حضور دانش آموزان تهرانی از ایستگاه راه آهن تهران به سمت کرج و با هدف کاهش جرائم و آسیب های خطوط ریلی روز سه شنبه به حرکت در آمد.
کد خبر: ۳۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ - 30September 2014

قطار نظم و دوستی به حرکت در آمد

به گزارش خبرنگارانتظامی دفاع پرس، سردار " امیر رحمت الهی" فرمانده پلیس راه آهن کشور پیش از حرکت این قطار نمادین در نشست خبری گفت: حرکت قطار نمادین نظم و دوستی با رویکرد تفریحی - آموزشی و با هدف آموزش حقوق شهروندی و نهادینه کردن نظم و انضباط بویژه از سوی دانش آموزان در هفته ناجا برگزار شده است.

رئیس پلیس راه آهن کشور افزود: در این اقدام، قطار از تهران حرکت خود را آغاز کرده و تا مبدایی از ایستگاه های راه آهن(کرج) طی مسیر کرده و ویژه برنامه های داخل قطار با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی حاشیه خطوط راه آهن اجرا می شود.
 
وی ادامه داد: هنجارمندسازی، تذکر و درخواست برای رعایت قواعد اخلاقی و ارزش های اسلامی در دستور کار پلیس است، براین اساس پلیس با حضور در ایستگاه های راه آهن با مشاهده ناهنجاری، ابتدا ارشاد کرده و تذکر داده و در صورت عدم رعایت و عدم پذیرش از سوی مسافران، با اختیارات قانونی برخورد لازم صورت می گیرد، هر چند تا کنون موضوع فراگیری دیده نشده که نیازمند برخورد انتظامی باشد.
 
رحمت اللهی با اشاره به خرده فرهنگ غلط سنگ پراکنی به مسافران قطار گفت: نگاه ما به عنوان پلیس و ضابط قوه قضاییه به این مساله، باید یک نگاه جرم انگاری از حیث خسارت به اموال دولتی و ایراد صدمات جسمانی به مسافران باشد، اما با توجه به پایین بودن سن مرتکبین، از سال گذشته اقدامات فرهنگی و آموزش همگانی و تشریح تبعات این پدیده ناپسند با همکاری روابط عمومی راه آهن انجام شده است و شاهد آمار قابل ملاحظه ای در این زمینه بوده ایم، بگونه ای که باید این مساله از دستور کار خارج شود.
 
فرمانده پلیس راه آهن کشور افزود: امسال با ارائه طرح های مناسب، چهار نشست محوری با حضور 130 نفر از رده های اصلی پلیس اعم از فرماندهان، مدیران اجرایی، روسای کلانتری و پاسگاه های هدف که بیشترین آمار جرایم و سوانح را داشتند، در بخش های سرقت، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق و سوانح برگزار و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از جرم و حوادث ارائه شد که در ماه های اولیه امسال شاهد خروجی های خوبی بودیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار