دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی از خانواده مرحوم «رضوانی فر»

«مصطفی مشایخی» همراه با جمعی از کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از خانواده مرحوم «رضوانی فر» استاد خطاطی و کاتب ادعیه و مصحف شریف قرآن کریم دیدن کرد.
کد خبر: ۳۰۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ - 16July 2018

تصاویر/دیدار مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی از خانواده مرحوم استاد رضوانی فربه گزارش خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، «سید اسدالله رضوانی» فرزند سیدحسن در سال 1315 در اراک به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را تا مقطع تحصیلی دیپلم ادامه داد و پس از گذراندن خدمت سربازی به استخدام اداره مخابرات اراک درآمد و پس از 30 سال خدمت در این نهاد دولتی بازنشسته شد.

وی در دوران نوجوانی در خط نستعلیق از تعلیمات استاد فتحعلی واشقانی فراهانی، در خط ثلث و نسخ از محضر اساتید بزرگی همچون قنبری و موحد بهره مند شد و در سال 1364 گواهی نامه ممتاز را در رشته های مختلف خوشنویسی دریافت کرد.

از سال 1364 در انجمن خوشنویسان استان مرکزی به تعلیم هنرجویان همت گماشت و 17 نفر از شاگردان وی گواهینامه ممتاز دریافت کرده اند.

12 جلد کتاب ادعیه از قبیل رسم الخط امیر کبیر، شرح منظوم دعای کمیل و صباح، دوره ارتباط با خدا، کلیات مفتیح الجنان، سوره مبارکه انعام، مناجات با خدا و زیارت عاشورا به خط وی چاپ شده است.

وی که عضو انجمن خوشنویسان کشور بود، در نمایشگاه های هنری بسیاری شرکت کرده و پنج نمایشگاه فردی نیز از آثار خود در اراک برپا کرد و در 2 نمایشگاه جهان اسلام تهران نیز از وی تقدیر شده است.

کتبیه های بسیاری در حسینیه ها، تکایا و مساجد شهرستان های اراک و تفرش نیز به خط وی باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها