بیانیه وزارت خارجه هند درباره رایزنی‌ «عراقچی» در دهلی‌نو

وزارت خارجه هند پس از پایان نشست مشترک با هیات ایرانی بیانیه‌ای منتشر کرد و از رایزنی طرفین درباره روابط دوجانبه، برجام و مسائل مورد علاقه دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ - 16July 2018

بیانیه وزارت خارجه هند درباره رایزنی‌ «عراقچی» در دهلی نوبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، به دنبال پایان «پانزدهمین دور مشورت‌های وزارت خارجه» بین هند و ایران که امروز دوشنبه 25 تیرماه در دهلی‌نو برگزار شد،  وزارت خارجه هند بیانیه‌ای در این‌باره صادر کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «ویجای گوخال» معاون وزیر خارجه هند ریاست هیات‌های دو کشور را برعهده داشتند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه هند، دهلی نو و تهران در این نشست ضمن تبادل نظر درباره برجام و مسائل مرتبط به آن، پیشرفت اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به هند به ویژه در حوزه تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی را بررسی کردند.

دو طرف، همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه هند و ایران بحث و تبادل نظر کردند.

آنها همچنین توافق کردند که دور آینده کمیسیون مشترک دو کشور نوامبر ۲۰۱۸ به میزبانی تهران برگزار شود.

تشدید رایزنی‌های دهلی نو و تهران طی هفته‌های اخیر به دنبال خروج آمریکا از برجام و فشارهای این کشور بر خریداران نفتی ایران صورت می‌گیرد.

هند علاوه بر خرید نفت، پروژه‌های اقتصادی بزرگی هم در زمینه توسعه بندر چابهار دارد؛ بندری که قرار است شبه قاره هند را به افغانستان مرتبط کند.

تهدیدها و فشارهای آمریکا علیه ایران، نگرانی‌های هند درباره پروژه‌های مرتبط با چابهار را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها