رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

تولید ۳ هزار اثر در حوزه ادبیات دفاع مقدس طی سه سال گذشته

امیر «حمیدرضا گرامی» با تاکید بر این که هر استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موظف است تا هر سال حداقل ۳۰ اثر ادبیاتی دفاع مقدس تولید کند، گفت: از سه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳ هزار اثر تولید شده است.
کد خبر: ۳۰۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ - 18July 2018

تولید ۳ هزار اثر حوزه ادبیات دفاع مقدس در سه سال اخیربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از رشت، امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، در یازدهمین دوره نشست تخصصی و منطقه‌ای ادبیات دفاع مقدس استان‌های گیلان، مازندران، قزوین و زنجان که با حضور نخبگان و نویسندگان این حوزه در سالن جلسات نیروی دریایی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: ساختار جدید ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سه بخش تقسیم می‌شود.

وی افزود: یک بخش آن ادبیات دفاع مقدس و بخش دیگر آن آموزش‌های دفاع مقدس است که در حوزه‌های مختلف دانشگاهی، آموزش و پرورش، روحانیون، کارکنان دولت و آحاد کشور با برنامه‌ریزی در حال پیشروی است.

امیر گرامی ادامه داد: آموزش دفاع مقدس، آشنایی با علوم معارف دفاع مقدس و بخش سوم این سازمان حوزه جمع‌آوری اطلاعات یا به عبارتی دانش‌نامه‌های استانی است که در حوزه دفاع مقدس هر استان روند کار آن در حال پیگیری و آماده‌سازی است.

وی گفت: پس از ۱۶ ماه خدمت در این سازمان، بستر‌های خوبی را در این حوزه آماده نموده‌ایم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: اولین هدفی را که ما در سازمان ادبیات پیگیری می‌کنیم توانمندسازی حوزه نگارش ادبیات دفاع مقدس است و خود با تمام تلاش سعی می‌کنم تا اولین کسی باشم که در این نشست‌ها حضور پیدا کنم و در تمام استان‌ها این گردش کارگاه‌های مختلف آموزشی رابرگزار خواهیم کرد.

امیر گرامی در ادامه به دومین هدف اصلی این سازمان اشاره کرد و افزود: تولید و نشر دفاع با کیفیت مطلوب و با آثار بدیع که حتی قابل انتقال به کشور‌های خارج و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی همانند نمایشگاه «فرانکفورت» که در سال ۹۶ اتفاق افتاد یکی از تجربیات شیرین ما در این حوزه بود که الحمدالله توانستیم ارتباط خوبی را با ناشرین و نویسندگان خارجی برقرار کنیم و یا در نمایشگاه «بلونیای» ایتالیا برای کودک و نوجوان دفاع مقدسی نیز رخداد خوبی را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر این امر مهم که هر استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موظف است تا هر سال حداقل ۳۰ اثر ادبیاتی دفاع مقدس را تولید کند، گفت: در حوزه‌های مختلف از قبیل: داستان، خاطره، رمان و شعر، می‌بایست گام‌های محکم و پرصلابتی را برداشت.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: ما اگر در سه یا چهار سال قبل به تولیدات‌مان نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که به اندازه کل تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و چه بسا بیشتر، تولید اثر داشته‌ایم.

وی گفت: ما از ابتدای انقلاب تا سه سال اخیر شاید ۷۰۰ یا ۸۰۰ نوع تولید آثار نداشتیم، اما از سه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳ هزار اثر تولید شده است.

امیر گرامی ادامه داد: در این برهه از زمان تولید کتاب صوتی با توجه به تغییر وضعیت فضا‌های مختلف مجازی و رایانه‌ای نیاز است که در این حوزه هم فعالیت‌های صورت پذیرد.

وی گفت: ما امسال تولید ۲ هزار کتاب صوتی را در دستور کار داریم و تا این زمان آن مقدار که باید تولید بشود به تولید رسیده است که البته خودش جای بحث دارد؛ چرا که تولید کتاب‌های صوتی ویژگی‌های خاص خود را دارد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به سه رویکرد مهم در این سازمان اشاره کرد و گفت: بعد از ۶ سال، بار دیگر کنگره «شعر دفاع مقدس» را به پا خواهیم کرد که در همین راستا بیست ویکمین کنگره شعر دفاع مقدس را در سال جاری برگزار خواهیم کرد.

وی از یک اتفاق جالب در سال جاری خبر داد و گفت: تولید «مِنی مال»، «داستانک» و «داستان‌های کوتاه دفاع مقدس» با همکاری استان‌های کشور صورت خواهد گرفت و آن هم هشتمین جایزه ادبی «یوسف» است که اولین حوزه‌اش در سراسر کشور برگزار و در پایان افراد طراز اول هر استان به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

امیر گرامی از سومین رویداد در این سازمان خبر داد و افزود: امسال با شکل و قالب جدیدتر انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس را خواهیم داشت که در چند سال اخیر متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و مقام معظم رهبری نیز روی این بحث تاکید موکد داشته و دارند و باز جای تاسف دارد که ما تاکنون ۱۹ هزار اثر دفاع مقدس تولید کرده‌ایم که با وجود این همه شهید، جانباز و آزاده این آثار بسیارکم و نا چیز است که البته آمار‌ها و بانک اطلاعاتی که جمع‌آوری کردیم و کار‌های خوبی در حال شکل گرفتن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار