سرکوبگری آل خلیفه در زندان جو و فریاد کمک‌خواهی زندانیان/ اعتراف انگلیس به نقض حقوق بشر توسط آل خلیفه

در حالی که اقدامات تجاوزکارانه روزافزون رژیم آل خلیفه در زندان جو ادامه دارد، زندانیان موجود در این زندان بار دیگر فریاد کمک‌خواهی سر دادند.
کد خبر: ۳۰۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ - 16July 2018

سرکوبگری آل خلیفه در زندان جو و فریاد کمک‌خواهی زندانیان/اعتراف انگلیس به نقض حقوق بشر توسط آل خلیفهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رسانه‌های بحرینی، سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر بحرین در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به ساختمان 13 زندان مرکزی جو حمله و لوازم ضروری زندانیان از قبیل لباس و دفتر و خودکار را مصادره کردند و فقط یک دست لباس برای آن‌ها باقی گذاشتند. 

در این گزارش آمده است که دستکم 8 مورد مسمومیت در بین زندانیان به دلیل بدی غذاهایی که به آن‌ها داده شده، به ثبت رسیده است.

این در حالی است که زندانیان موجود در زندان جو خواستار اقدام فوری برای توقف تجاوزات روز افزون رژیم آل خلیفه و برخورد بد زندانبانان شدند.

این زندانیان همچنین خواستار رساندن فریاد کمک‌خواهی خود به گوش سازمان‌ها و طرف‌های خارجی برای کمک به ‌آن‌ها در جهت دستیابی به ساده‌ترین حقوق خود و محاکمه متخلفان شدند.

اعتراف وزارت خارجه انگلستان به نقض حقوق بشر توسط رژیم بحرین

وزارت خارجه انگلیس در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر ودموکراسی در سال 2017 میلادی اعتراف کرد که بحرین در سال 2017 میلادی  با وجود برخورداری رژیم آل خلیفه از حمایت دولت انگلستان در ازای اصلاحات در این کشور، شاهد موارد مختلفی از نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی بوده است.

دولت انگلیس در این گزارش بر ضرورت حمایت بحرین از حقوق بشر بین‌المللی و دفاع از آن تاکید و اعلام کرد که به صورت پیوسته نگرانی‌های خود درباره حقوق بشر را به اطلاع حکومت بحرین در عالی‌ترین سطوح می‌رساند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند و این در حالی است که رژیم بحرین همچنین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و فعالان مدنی و سیاسی را به حبس‎های طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار