اذعان ترامپ به تحمیل جنگ اقتصادی علیه ایران/ آمریکا از جریان‎های ناراضی در ایران حمایت می‎کند

رئیس جمهوری آمریکا در تایید راهبرد خود مبنی بر تحمیل جنگ اقتصادی بر ایران، مدعی شد بعد از خروج وی از برجام، اوضاع ایران آشفته شده و آمریکا هم از جریان‎های ناراضی حمایت می‎کند.
کد خبر: ۳۰۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ - 17July 2018

ادعای ترامپ درباره ایران؛ از حمایت محض تا تشویق مردم به ناآرامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از دیدار روز گذشته خود با ولادیمیر پوتین همتای روس، در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد که از زمان خروج وی از برجام، ایران با آشفتگی و اعتراضات سراسری مواجه است و واشنگتن هم از معترضان حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت: تداوم حمایت پوتین از برجام ناشی از مبادلات تجاری میان روسیه و ایران است و به همین دلیل، این توافق به نفع مسکو است.

ترامپ در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: برای ما جهان خوشایند نیست، اما در همه شهر‌های ایران تظاهرات‌هایی جریان دارد.

وی بی‌آنکه به جنگ اقتصادی که بر ایران تحمیل کرده اشاره کند، از افزایش نرخ تورم در ایران سخن گفت و مدعی شد: این طور نیست که خواهان صدمه زدن به کسی باشیم؛ اما نظام ایران اجازه نمی‌دهد مردم بفهمند که آمریکا ۱۰۰ درصد پشت آن‌ها است!

ادعای ترامپ درحالی مطرح می‌شود که آمریکا بی‌آنکه کوچکترین اهمیتی به تاثیر تحریم‌ها بر زندگی معیشتی مردم ایران بدهد، از افزایش فشار مالی بی‌سابقه بر این کشور خبر می‌دهد.

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود افزود: تظاهرات‌های بی‌سابقه‌ای در سراسر ایران در جریان است از زمان خروج آمریکا از برجام، درگیری‌هایی رخ داده است؛ بنابراین می‌بینیم که چه پیش خواهد آمد.

گفتنی است رئیس جمهور خودپسند آمریکا در ماه میلادی می، به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد اقدامی که با مخالفت دیگر طرفین توافق هسته‌ای مواجه شد و آمریکا را از بابت بدعهدی به انزوای بی‌سابقه بین‌المللی سوق داد.

این دلال نیویورکی از یک سو با اعمال فشار اقتصادی در ایران، مردم را به تنگ آورده و از سوی دیگر در نقش دایه مهربان‌تر از مادر ظاهر شده تا با تشویق آن‌ها به ایجاد ناآرامی، از آب گل‌آلود ماهی بگیرد!

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار