وصیت‌نامه شهید «احمد افشار»؛

انسان مومن باید برای اسلام جهاد کند

شهید «احمد افشار» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «راجع به شهادت باید بگویم که هرچند از عسل شیرین‌تر است، اما دوست من، من به جبهه نیامدم که شهید بشوم، چه بسا لیاقتش را هم نداشته باشم. انسان مومن باید برای اسلام جهاد کند، نه برای شهادت.»
کد خبر: ۳۰۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ - 17July 2018

انسان مومن باید برای اسلام جهاد کندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید «احمد افشار» در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و طی عملیات خیبر در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به سرش در روز چهارم اسفندماه ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

متن وصیت‌نامه شهید افشار به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

امروز که این وصیت‌نامه را می‌نویسم امکان دارد که همین امرز و یا فردا و یا حداکثر تا پنج روز دیگر به منطقه رفته و عملیاتی کنیم، به همین دلیل تا امروز وصیت‌نامه ننوشته بودم، ولی چون امروز مشخص شد، وصیتنامه خویش را می‌نویسم.

خطر قلم بیشتر از خطر سلاح است. چون خطر قلم بیشتر از خطر سلاح است، لذا که باید تفکر کنم و بعد بنویسم، هرچند که این نوشتن یک وصیتنامه باشد. به همین دلیل از تو برادر و خواهری که این وصیتنامه را می‌خوانی تقاضا دارم اشتباه مرا به حساب اسلام نگذاری و ناقص بودن عملم را به حساب منحرف بودن از خط امام که وصل به حکومت حجت‌الله و بقیه‌الله است نگذاری.

انسان مومن باید برای اسلام جهاد کند نه برای شهادت. راجع به شهادت باید بگویم که هرچند از عسل شیرین‌تر است، اما دوست من، من به جبهه نیامدم که شهید بشوم چه بسا لیاقتش را هم نداشته باشم. انسان مومن باید برای اسلام جهاد کند نه برای شهادت. آن وقت اگر خدا خواست و طلب کرد که انسان شهید بشود آن را دیگر نمی‌شود کاری‌اش کرد و انسان شهید می‌شود. همانطور که امام حسین (ع) در روز عاشورا در سرزمین کربلا به خدای خود گفت: اى خداى من، من راضى به قضا و حکم تو هستم و تسلیم امر و اراده تو مى باشم.

امروز که گفته‌اند ساک‌ها را به تعاون بدهید یک قدم دیگر به حمله نزدیک شده‌ام. شاید یک قدم به شهادت در راه خدا و ان‎شاءالله می‌رویم که قدمی برای پیروزی اسلام برداریم و با خود کاری نداریم، داور آن بالاست هرچه مصلحت دانست.

اگر می‌بینید انقدر از پیروزی دم می‌زنم، من احساس کرده‌ام اسلام را و هدایت اسلام را، چون خود را به وسیله ولیعصر و نائب بر حقش هدایت شده می‌بینم برای گسترش اسلام و هدایت انسان‌های کره زمین از گمراهی که این گمراهی یا از روی نادانی و جهالت و یا از روی لجبازی و عناد است. آن‌ها عناد می‌ورزند و در شب حمله‌رو در روی ما هستند و خدا تکلیف‌شان را روشن خواهد کرد. ما پس از آنکه از سد این‌ها به یاری خدا گذشتیم برای هدایت و ارشاد نادانان و یا مردم دربند و مستضعف عراق حرکت خواهیم کرد و این حرکت را آنقدر ادامه می‌دهیم تا هدایت کلیه انسان‌ها و تا فرج آقا امام زمام عجل‌الله تعالی فرجه الشریف.

نوشته شده در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال ۶۲»

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار