سفر سرلشکر باقری به پاکستان-7/ رییس جمهور پاکستان:

همکاری‌های دفاعی تهران - اسلام‌آباد توسعه می‌یابد

رییس جمهور پاکستان با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی تهران - اسلام‌آباد توسعه می‌یابد، گفت: اسلام آباد برای تحقق صلح و آرامش در منطقه، علاقه‌مند به گسترش روابط با تهران است.
کد خبر: ۳۰۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 17July 2018

همکاری‌های دفاعی تهران - اسلام‌آباد توسعه می‌یابدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «ممنون حسین» رییس جمهور پاکستان در دیدار با سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را راهبرد کشورش خواند و گفت: اسلام آباد برای تحقق صلح و آرامش در منطقه، علاقه‌مند به گسترش روابط با تهران است.

وی اضافه کرد: کشورش امیدوار است به منظور مقابله با چالش‌های فرامرزی، همکاری خود را با ایران گسترش داده و سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور به ویژه در حوزه نظامی، زمینه توسعه همکاری‌های دفاعی تهران - اسلام آباد را فراهم می‌کند.

رییس جمهور پاکستان تاکید کرد: پاکستان و ایران از روابط نزدیک، صمیمانه و برادرانه بر اساس ایمان، فرهنگ و تاریخ مشترک بهره می‌برند.

ممنون حسین همچنین از بندر «گوادر» به عنوان گامی در راستای گسترش روابط کشورهای مختلف یاد کرد و افزود: این پروژه برای تمامی منطقه مفید خواهد بود.

رییس جمهور پاکستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش، از افغانستان پایدار و باثبات به عنوان بهترین منفعت برای منطقه یاد کرد و افزود: پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: به عنوان همسایگان افغانستان، پاکستان و ایران به گسترش صلح و ثبات در افغانستان متعهد هستند.

در این دیدار که «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان نظامی نیز حضور داشتند، در خصوص راه‌های گسترش روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای تبادل نظر شد.

سرلشکر باقری روز گذشته در نخستین برنامه سفر خود به پاکستان، با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مربوط به منافع دوجانبه، گسترش امنیت منطقه‌ای، توسعه همکاری‌های دفاعی و مدیریت مرزی پاکستان و ایران مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار بر ارتقای همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان تاکید کرد.

ژنرال باجوا افزود: همکاری ایران و پاکستان، بر صلح و امنیت در منطقه تاثیر مثبت می‌گذارد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها