دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

اتصال سریع موانع طبیعی با تانک پل‌گذار «صراط»

تانک پل‌گذار «صراط» مجهز به پل 24 متری، با عرض 5 متر و ساخته شده از جنس آلیاژ آلومینیوم است که تمامی مراحل بارگذاری و جداسازی آن به صورت هیدرولیکی انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ - 17July 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ایجاد بستر مناسب جهت سهولت حمل و نقل و عبور و مرور ادوات نظامی اعم از تانک‌ها، نفربرها و سامانه‌های راداری و توپخانه‌ای از مناطق صعب العبور و موانع طبیعی یکی از مهمترین کارهای رسته مهندسی رزمی محسوب می‌شود.

مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش با کمک صنایع دفاعی کشور جهت سهولت عبور و مرور از رودخانه و عوارض و موانع طبیعی تانک پل‌گذار «صراط» را طراحی و تولید کرده و در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار داده است.

نیروی زمینی ارتش که پیش از این از تانک پل‌گذار چیفتن استفاده می‌کرد، این بار با بهره‌گیری از عراده نسبتاً قوی‌تر تانک تی 72 جهت بارگذاری پل بر روی موانع طبیعی استفاده کرده است.

تانک پل‌گذار صراط

این پل که خود 70 تن وزن دارد برای بارگذاری بر روی موانع طبیعی به عرض 23 متر ساخته شده است.

تانک پل‌گذار صراط دارای یک پل 24 متری، با عرض 5 متر و جنس آلیاژ آلومینیوم است که مراحل بارگذاری و جداسازی آن به صورت هیدرولیکی انجام می‌شود.

این پل به‌وسیله 2 نفر خدمه در کمتر از 10 دقیقه قابلیت نصب بر روی مناطق مورد نظر را دارد و انواع خودروهای نظامی سبک و سنگین و همچنین یگان‌های پیاده و غیره تا وزن 60 تن از روی آن می‌توانند به راحتی عبور کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار