معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد؛

بزرگداشت ۳۵۰ امامزاده در دهه کرامت/ شبهات علیه امامزادگان را پاسخ می‌دهیم

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل گفت: برای دهه کرامت در ۳۵۰ امامزاده ۳۱ استان تجلیل از خدام با حضور سخنرانان کشوری را خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۰۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ - 17July 2018

بزرگداشت ۳۵۰ امامزاده در دهه کرامت/ شبهات علیه امامزادگان را پاسخ می‌دهیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری روز «تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه) با حضور حجت‌الاسلام‌ «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام «حسین سلیمانی» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در امامزاده صالح تجریش برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: سازمان اوقاف سال‌هاست که با برنامه‌ریزی عمرانی و فرهنگی کارهای مفصلی را انجام می‌دهد و حضور اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی این موضوع بسیار مهم بوده‌ است؛ چراکه در زمینه فرهنگ وقف و بقاع متبرکه خدمات زیادی انجام شده که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

وی تهاجم فرهنگی و تخریب و شبهه افکنی در حوزه امامزادگان توسط رسانه‌های معاند را یک خط هدفمند رسانه‌ای دانست و گفت: موضوع توسل و شفاعت درباره ائمه و معصومین مورد تایید بزرگان دین است. درباره امامزادگان نیز نه در حد عصمت ائمه اما جایگاه معنوی، تقرب به خدا و جایگاه علمی مهمی داشته‌اند که طبق نقل‌های تاریخی جایگاه ممتازی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: دشمنان وقتی جایگاه امامزادگان را در بین مردم متوجه شدند به شایعه پراکنی گسترده پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ عادل به تشریح برنامه دهه کرامت پرداخت و بیان کرد: برای دهه کرامت در ۳۵۰ امامزاده ۳۱ استان تجلیل از خدام با حضور سخنرانان کشوری را خواهیم داشت. پرتابل ویژه‌ای با ارائه ۷۱ محصول مشتمل بر ۷ سری تابلوهای نمایشگاهی، ۷ عنوان کتاب، ۷ عنوان کتابچه، ۸ عنوان کتاب کودک، ۱۴ طرح پوستر، ۷ طرح پوستر، ۷ عنوان نرم افزار موبایلی، ۹ کلیپ صوتی و ۱۲ عنوان کلیپ تصویری در این پرتابل بارگذاری شده است.

وی گفت: طراحی بیش از ده‌ها پوستر با عنوان پویش «امامزادگان سرزمین من»، برنامه جشن تکلیف، آیین غبار روبی، تولید ۵۹ کلیپ با عناوین «سلاله» و«دانه‌های تسبیح»، تولید کلیپ رفع شبهات، همکاری با ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید، اجرای کمپین تبلیغاتی در تهران «در شادی اهل بیت (ع) شاد باشید» از جمله برنامه‌های این ایام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: ما دهه غدیر و نیمه شعبان، دهه کرامت و مناسبت‌های زیادی دیگری از جمله ایام شادی را داریم که برخلاف شبهات مطرح شده است که ما ایام شادی نداریم. برنامه‌های مفرح و شاد در تمام امامزادگان و بقای متبرکه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها