دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

افزایش توان نزاجا با نفربرهای زرهی حیدر 5 و 6

نفربر زرهی 8 در 8 متری «حیدر 6» ارتقا یافته با بهره‌گیری از برجک جدید و مجهز به سیستم موشک ضدتانک هدایت شونده مالیوتکا قابلیت مقابله با دشمن تا شعاع 4 کیلومتری را دارد.
کد خبر: ۳۰۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ - 17July 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به جهت ارتقای امنیت نیروی انسانی در عرصه نبرد و انتقال و جابه‌جایی سریع نیروها در شرایط مختلف جغرافیایی سال گذشته دو نفربر زرهی جدید را با کارآیی ویژه تحت عناوین حیدر 5 و حیدر 6 رونمایی کرد.

براساس این گزارش نفربر زرهی حیدر 5 نوعی خودروی نظامی 8 در 8 متری است که قادر است در خشکی و آب با قدرت حرکت کند. همچنین این خودروی زرهی دارای درب‌های بازشونده و اتوماتیک و قابلیت پرتاب مین در حال حرکت است. مخفی بودن لانچر پرتاب مین در حین حرکت و پرتاب مین تحت زاویه 45 درجه، از دیگر قابلیت‌های حیدر 5 است.

افزایش توان نزاجا با نفربرهای زرهی حیدر 5 و 6

افزایش توان نزاجا با نفربرهای زرهی حیدر 5 و 6

امتیاز این خودروی تاکتیکی نسبت به نمونه قبلی خودروی مین‌ریز 4 در 4 در قابلیت بارگذاری متعدد مین‌ها در حین حرکت توسط کاربر است.

نفربر زرهی 8 در 8 متری «حیدر 6» ارتقا یافته با بهره‌گیری از برجک جدید، مجهز به سیستم موشک ضدتانک هدایت شونده مالیوتکاست. این سامانه همچنین جهت مقابله پدافندی با نیروهای دشمن از توپ 73 میلی‌متری با قابلیت نواخت تیر 8 الی 10 گلوله در دقیقه بهره می‌برد و قادر است دشمن را تا شعاع 4 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

این خودروها در جابه‌جایی نیرو، بهره‌گیری از سامانه‌های ارتباطی و جنگال و حرکت در مسیرهای آبی و خشکی از مختصات ویژه‌ای برخوردار است و همچنین بستر مناسبی جهت نصب سامانه‌های ارتباطی و پدافندی ارتفاع پست و متوسط محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها