تجار در مراسم رونمایی کتاب «اسم تو مصطفاست»:

برای به اتمام رسیدن کتاب در خلوت گریه می‌کردم/ اولین کتابم را در خصوص شهدا نوشتم

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی در خصوص آغاز کتاب در خصوص شهید مصطفی صدرزاده، گفت: من به خواستگاری این کار رفتم. روزی به دفتر انتشارات روایت فتح رفتم و از آن‌ها خواستم تا نویسندگی کتابی در خصوص یک شهید را به من بسپارند؛ آن‌ها شهید صدرزاده که آن زمان به تازگی شهید شده بودند، را معرفی کردند.
کد خبر: ۳۰۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ - 17July 2018

من به خواستگاری نوشتن زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم رفتمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «اسم تو مصطفاست» امروز (سه شنبه ۲۶ تیرماه) در مدرسه دخترانه کوثر با حضور محسن دریالعل مدیرعمل بنیاد فرهنگی روایت فتح، راضیه تجار نویسنده این کتاب و همسر شهید حاج حاتم رونمایی شد.

همسر شهید حاج حاتم در ادامه این مراسم اظهار داشت: دغدغه من در امور فرهنگی باعث شد که امروز در این مراسم حضور یابم. جامعه امروز ما به فرهنگ سازی و امور فرهنگی نیازمند است.

وی با اشاره به توصیه‌های شهید صدرزاده در خصوص امور فرهنگی گفت: این شهید بزرگوار توصیه داشت که پیش از امور فرهنگی، خودسازی کنید. به حق که این امر پیش از اجرای یک کار فرهنگی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در امور فرهنگی تنبلی می‌کنیم، ادامه داد: درخواستی که از نویسندگان و ناشران دارم، این است که زندگی شهدا را به درستی روایت و کم‌تر از تخیل استفاده کنند.

راضیه تجار نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست» اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب به طور پراکنده مطالبی را برای روزنامه‌های مختلف ارسال می‌کردم اما پس از پیروزی انقلاب، در سال ۶۴ نخستین کتابم را در خصوص شهدا نوشتم. و این کتاب جایزه گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر روی ما تاثیر خاصی گذاشت، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب نگارگر رخدادها در جامعه بودم ولی پس از مدتی جذب آرمان‌های انقلاب و ازخودگذشتگی شهدا شدم. 

تجار عنوان کرد: با کتاب‌های شاملو و سپهری بزرگ شدم. آنچه باعث شد با قلم آشتی کنم و برای اولین بار کتاب بنویسم بحث شهدا بود.

این نویسنده کتاب‌ دفاع مقدس گفت: خوانندگان باید از خواندن کتاب لذت ببرند. این لذت نباید هوس انگیز باشد، بلکه باید باعث آرامش روح شود.

وی در خصوص آغاز کتاب زندگی‌نامه شهید مصطفی صدرزاده، خاطرنشان کرد: من به خواستگاری این کار رفتم. روزی به دفتر انتشارات روایت فتح رفتم و از آن‌ها خواستم تا نویسندگی کتابی در خصوص یک شهید را به من بسپارند. آن‌ها شهید صدرزاده که آن زمان به تازگی شهید شده بودند، را معرفی کردند. زمانی که این کار را شروع کردم گمان می‌کردم، سه ماهه تمام می‌شود اما حدود 2 سال بر روی این کتاب کار کردم.

تجار افزود: زمانی که کار با مشکلی مواجه می‌شد و به تاخیر می‌افتاد، در خلوت گریه می‌کردم. خوشحالم که این کتاب را سرانجام توانستم به اتمام برسانم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها