نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دولت باید در وزارتخانه‌ها تجدید نظر کند/ نباید به مردم دروغ بگوییم

حجت الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده است که بعد از ۵ سال، دولت در وزارتخانه ها تجدید نظر کند و یک فرد کارآمد را بگذارد؟!
کد خبر: ۳۰۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 17July 2018

کاری که برای دشمن پرهزینه باشد انجام نمی دهد/آیا هنوز وقت آن نرسیده تا در وزارتخانه ها افراد کارآمد بگذارند؟!به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی کشور، با تأکید بر این‌که دشمن چیزی را پشت پرده نگذاشته است، اظهار داشت: آن‌ها بارها و بارها گفته‌اند که همه گزینه‌ها یعنی گزینه نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را روی میز دارند؛ لذا ما نیز باید در همه ابعاد آماده باشیم.

وی با بیان این‌که دشمن بیشتر از گزینه‌ای استفاده می‌کند که برای او کم هزینه‌تر و برای جامعه ما پرضرر‌تر باشد، گفت: آمادگی نظامی همواره باید وجود داشته باشد، اما برای دشمن حمله نظامی هزینه‌زا است؛ لذا کارهایی که برای‌ آن‌ها پرهزینه است را هیچ وقت در اولویت قرار نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: وقتی آمریکایی‌ها می‌خواستند وارد افغانستان شوند، «شاه مسعود» ۵ هزار نفر نیرو در «دره شیر» داشت و آمریکایی‌ها تا زمانی که وی بر سر کار بود جرأت نکردند وارد این کشور شوند، اما وقتی وی را ترور کردند وارد افغانستان شدند.

وی اضافه کرد: تفنگ‌داران آمریکایی که در آب‌های ایران دستگیر شدند هرچند که هنوز اقدامی صورت نگرفته بود، اما مانند کودکان گریه می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بیشتر نیروهای ارتش آمریکا خودکشی می‌کنند و امید و انگیزه ندارند، بیان داشت: حتی زیر مجموعه‌های آن‌ها بسیار بدتر از آن‌ها هستند و از گزارش‌هایی که می‌آید مشخص می‌شود که سربازان صهیونیستی نیز بیشترشان معتاد هستند.

تنها سخنی که دشمن از ما می پذیرد قدرت است

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که تنها سخنی که دشمن از ما می‌پذیرد قدرت است، اظهار داشت: فرقی نمی‌کند که قدرت اقتصادی باشد یا نظامی، اگر ما بتوانیم سرمنشأهای داخلی آن‌ها را به روی دشمنان ببندیم، تحریم‌ها نه‌نها برای ما مضر نیست، بلکه مفید هم هست.

وی یادآور شد: در ابتدای انقلاب چیزی نداشتیم و اگر درهای کشور به‌صورت عادی به روی ما باز می‌بود قطعاً هیچ آوازه‌ای کسب نمی‌کردیم و پیشرفتی صورت نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: دشمن در چرخه سیاسی برای ما تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کند و این همان مطلبی است که برخاسته از آیه کریمه قرآن است که از آن به جهاد کبیر تعبیر می‌شود و اگرچه جهاد کبیر کم‌هزینه‌ترین جهاد است، اما پیروزی آن قطعی است و باید در این جهاد، به دشمن «نه» بگویید.

جنگ روانی، کم هزینه ترین جنگ برای دشمن است

وی کم هزینه‌ترین جنگ برای دشمن را جنگ‌های روانی دانست و بیان داشت: آن‌ها امکاناتش را در اختیار دارند و زمینه هم فراهم است، در روستاها اگرچه کار و آب ندارند، اما اینترنت پرسرعت وجود دارد و دشمن هم حداکثر بهره‌برداری را می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که از نظر روانی آن‌قدر به ما تلقین می‌کنند که خود ما هم باور می‌کنیم که وضعیت ما خراب است، گفت: وضعیت ما خراب نیست، کشور و مردم و امکانات زیادی را در اختیار داریم.

وی با انتقاد از این‌که در سال‌های اخیر در موضوع «برجام» فقط به‌دنبال چند کشور خاص بودیم، گفت: به‌جز چند کشور، تقریبا با همه کشورها قطع رابطه شده بود.

لزوم توجه به افراد کارآمد در وزارتخانه‌ها

حجت‌الاسلام عبادی اضافه کرد: آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده است که بعد از ۵ سال، دولت در وزارتخانه ها تجدید نظر کند و یک فرد کارآمد را بگذارد؟!

وی تصریح کرد: در زیر مجموعه‌ها هم همین‌طور است و افراد ناکارآمد می‌گذارند و از آن‌ها کار هم می‌خواهند.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که مردم اهل اغتشاش نیستند و ناکارآمدی‌ها را به مردم نسبت ندهیم، گفت: مدیریت ضعیف است، ولی اگر با مردم صادقانه عمل کنیم و وظیفه و کارمان را درست انجام دهیم و کاری را که نمی‌توانیم انجام دهیم را به مردم بگوییم، آن‌ها می‌پذیرند؛ اما اگر دروغ بگوییم کسی حرف ما را باور نمی‌کند.

آمادگی به دشمن فرصت نمی دهد

وی عنوان کرد: مردم با ایمان هستند و تا پای جان برای انقلاب و رهبر و ارزش‌های اسلامی ایستاده‌اند و این ما هستیم که باید زمان و شرایط دنیای‌مان را درک کنیم و آماده باشیم؛ چراکه آمادگی به دشمن فرصت نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که باید به مردم آگاهی بدهیم تا نقشه دشمن خنثی شود، گفت: باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم.

وی با اشاره به این‌که مردم بهترین پشتیبان دین و ناموس خود هستند، تصریح کرد: بشتابیم به کسانی که تحت تاثیر جنگ‌های روانی قرار می‌گیرند کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار