مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد آیه‌های استقامت:

فرهنگ دفاع مقدس بسیاری از مشکلات امروز کشور را حل می‌کند

«علی اصغر قنبری» گفت: ما معتقدیم که فرهنگ ناب دفاع مقدس در وضعیت فعلی کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد و بسیاری از مشکلات ما را حل کند.
کد خبر: ۳۰۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ - 17July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «علی اصغر قنبری» مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد «آیه‌های استقامت» در نشست هم‌اندیشی موسسات مردم‌نهاد با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان‌های مردم‍‌نهاد حلقه واسط بین مردم و نهادهای حاکمیتی هستند و در وضعیت فعلی که در معرض تهدیدات مختلف در کشور قرار داریم، این سازمان‌ها نقش به سزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران دارند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک پدیده مردمی بوده و شهدا جانشان را در طبق اخلاص قرار دادند، افزود: شهدا بزرگترین کاری را که می شد انجام دادند اما امروز دشمنان حتی به این شهدا نیز رحم نمی‌کنند.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد آیه های استقامت با بیان اینکه مردم امروز باید دوباره در قالب موسسات مردم نهاد در عرصه جنگ نرم حضور پیدا کنند و از ارزش‌های انقلاب دفاع کنند، بیان داشت: ما ناب ترین فرهنگ و بهترین جلوه های دینی را در دفاع مقدس داشتیم.

قنبری تبیین کرد: شهدا با ارزش ترین افراد از لحاظ ایمان و اعتماد بودند و افرادی بودند که اگر یقین نداشتند این راه را انتخاب نمی کردند.

وی متذکر شد: ما معتقدیم که این فرهنگ ناب در وضعیت فعلی کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد و بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

مدیرعامل موسسه مردم نهاد آیه های استقامت تاکید کرد: انقلابی که با اهداف فرهنگی پیروز شد، اگر این فرهنگ و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ساری و جاری شود بسیاری از آسیب پذیری ها را نخواهیم داشت.

قنبری یادآور شد: آنقدر این فرهنگ اهمیت دارد که رهبر انقلاب در پایان هر سال و در ایام اردوهای راهیان نور، سخنرانی های مهم و تاثیرگذاری را ایراد می کنند و از واژه های چون «گنجینه های عظیم»، «سرمایه های بزرگ»، «دوران دفاع مقدس ایام الله است»، استفاده کرده اند.

فرهنگ دفاع مقدس بسیاری از مشکلات امروز کشور را حل می کند

تدوین 72 عنوان کتاب در راستای کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی

وی در خصوص کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی بیان داشت: ۷۲ عنوان کتاب را در راستای تدوین سرگذشت خاطرات رزمندگان از این کنگره برعهده گرفتیم و در تدوین کتاب ها از الگوهای تحقیقاتی و علمی استفاده کردیم چرا که معتقدیم کاری که برای شهدا صورت می‌گیرد باید اثری با ارزش و زیبا را به مردم تحویل دهد.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد آیه های استقامت با اشاره به اینکه در نامه ای به استاندار نوشتم و از وضعیت بودجه های فرهنگی گلایه کردم، گفت: بودجه های فرهنگی دستگاههای اجرایی دست به دست می‌شود و به گونه‌ای نیست که به صورت مستقیم به دست موسسات مردم نهاد برسد.

قنبری خاطرنشان کرد: باید یک مکانیزم نظارتی خوب در موسسات قرار گیرد و این بودجه ها به موسسات واگذار شود که در این صورت بسیاری از کارها با کیفیت و سرعت خوبی قابل انجام خواهند بود.

وی با بیان اینکه مسئولین درک ضعیفی از فرهنگ دفاع مقدس دارند و آن را یک موضوع تاریخی یا نظامی می‌دانند، عنوان کرد: این در حالیست که در نگاه رهبری، دفاع مقدس جایگاه خیلی والایی دارد.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد آیه های استقامت تاکید کرد: موسسات مردمی باید همدیگر را درک کنند و به کمک هم بیایند و دستگاه های اجرایی اولویت پشتیبانی را به این موسسات دهند تا بشود اهداف همدیگر را پوشش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار