مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تولید 33 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 33 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که از این تعداد، سه عنوان کتاب صوتی است.
کد خبر: ۳۰۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ - 17July 2018

تولید 33 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، کارگاه تخصصی مشارکت در غنی‌سازی کتاب‌ها و برنامه‌های درسی استانی و بومی با استفاده از آموزه‌های دفاع مقدس امروز در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» در این کارگاه یک روزه با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری در رابطه با دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: این توجه رهبر نشان‌ دهنده این است که دفاع مقدس چه پایه عظیم و بزرگی برای ما بوده و تاریخ پرافتخاری برای سرزمین مقدس ایران است که تا همیشه می‌توانیم به خوبی از آن بهره بگیریم.

وی با اشاره به تأثیر مهم حوزه آموزش و پرورش در شکل‌گیری شخصیت جامعه انسانی، افزود: در آموزش و پرورش حدود 900 عنوان کتاب درسی و کمک درسی داریم و اگر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعامل خوبی با این حوزه داشته باشد، می‌توانیم به غنی‌سازی تولیدات به لحاظ محتوایی کمک کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت ما در آموزش و پرورش، تأثیرگذاری بر روی دانش‌آموزان است تا بتوانیم نسلی سالم را پرورش دهیم که در مواقع نیاز بتوانند از کشور دفاع کنند.

آسمند با بیان اینکه در سال‌های گذشته جلسات تخصصی برای تدریس درس «آمادگی دفاعی» با حضور همه دستگاه‌های عضو برگزار شد، عنوان کرد: علاوه بر این جلسات تخصصی، اضطراری و کارگاهی، در رابطه با دانشگاه نیز در ابتدا و انتهای هر ترم دو جلسه منفک با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید در خصوص نحوه ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» انجام می‌شود که ارزیابی مثبتی هم در بحث درس آمادگی دفاعی و هم درس آشنایی با دفاع مقدس داریم.

وی گفت: تعداد کل دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در هر سه مقطع تحصیلی حدود 140 هزار و 586 نفر است که از این تعداد 31 هزار و 191 نفر در متوسطه اول و 22 هزار و 849 نفر در متوسطه دوم حائز شرایط برای تدریس درس آمادگی دفاعی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود 14 استاد در 151 کلاس، درس آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه‌های این استان تدریس می‌کنند، ابراز کرد: از ابتدای تدریس این درس تاکنون حدود 6 هزار و 659 دانشجو در قالب این کلاس‌ها از مفاهیم دفاع مقدس بهره‌مند شده‌اند.

 آسمند به تعداد کتب منتشر شده توسط اداره‌ک ل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: تا سال 94 تنها هشت کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط این اداره‌ کل به چاپ رسیده بود و از سال 94 تاکنون حدود 67 کتاب را به چاپ رساندیم که رشد خوبی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امسال نیز تولید و چاپ حدود 33 کتاب در قالب‌های شعر، پژوهش، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه و زندگی‌نامه و خاطرات شهدا در دستور کار اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که از این تعداد کتاب، سه مورد کتب صوتی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها