مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

ورود آموزه‌های دفاع مقدس به کتب درسی دانش‌آموزان

سرهنگ «احمد یارمحمدی» از تهیه بسته‌های آموزشی برای ورود آموزه‌های دفاع مقدس به کتب درسی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در این طرح، یک سری بسته‌های آموزشی متناسب با متون درسی تهیه می‌شود تا به صورت محلی به دانش‌آموزان ارائه شود.
کد خبر: ۳۰۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ - 17July 2018

ورود آموزه‌های دفاع مقدس به کتب درسی دانش‌آموزانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز سه‌شنبه در کارگاه تخصصی مشارکت در غنی‌سازی کتاب‌ها و برنامه‌های درسی استانی و بومی با استفاده از آموزه‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بخشی از مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار داشت: ما هر چه در حوزه آموزش و پرورش بیشتر کار کنیم، کار در حوزه‌های آموزش عالی و حوزه علمیه آسان‌تر می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه یک‌ روزه را ارتباط دادن ظرفیت‌های آموزش و پرورش و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  عنوان کرد و افزود: در این طرح، یک سری بسته‌های بومی دیداری، شنیداری و نوشتاری متناسب با متون درسی تهیه می‌شود تا در استان، شهر و روستا به صورت محلی به دانش‌آموزان ارائه شود.

 مدیر آموزش سازمان ادبیات و دفاع مقدس با بیان اینکه این بسته‌ها پیوست آموزه‌های دفاع مقدس تلقی می‌شود، گفت: ما در این طرح ‌می‌خواهیم بگوییم آنچه به صورت ملی تألیف شده تا محلی تدریس شود چه بسته‌های مناسبی است.

یارمحمدی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در حوزه باور، اندیشه و منش دانش‌آموزان جا انداخته شود، ابراز کرد: باید تلاش کرد این بسته‌های آموزشی شادابی و نشاط داشته باشند و در آنها برای دانش‌آموز نقش تعیین شود.

وی خواستار غنی‌سازی شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های مجازی، اجرای طرح بهشت‌گردی، تعامل پایگاه‌های مقاومت و مدارس و استفاده از ظرفیت بسیج به‌ ویژه بسیج دانش‌آموزی در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با دوران دفاع مقدس شد.

مدیر آموزش سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) مهم‌ترین ثروت کشور را ثروت فرهنگی می‌داند، گفت: بزرگ‌ترین ثروت فرهنگی کشور ما میل به جهاد و ایستادگی در مقابل ظلم است که باید این ثروت را هم حفظ کرده و هم توسعه دهیم که وحدت مردم و خردمندی سردمداران کشور دو امتیاز ویژه برای حفظ این ذخیره عظیم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار