مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نقش رسانه‌ها در ترویج یا تضعیف حجاب انکارناپذیر است

«روح‌انگیز جهان‌افروز» گفت: رسانه‌ها می‌توانند در ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و یا تضعیف آن، نقش انکارناپذیری داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ - 17July 2018

نقش رسانه ها در ترویج یا تضعیف حجاب انکار نا پذیر است«روح‌انگیز جهان‌افروز» مسئول مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم آباد، به مناسبت هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: عفت یا عفاف حالتی نفسانی و درونی است که از چیرگی شهوت بر افراد جلوگیری می‌کند و این خویشتن‌داری جنبه‌های مختلفی دارد؛ مانند جلوگیری از خوردن مال حرام و شبهه‌ناک.

وی افزود: حجاب در لغت به معنای پوشش زنان به کار رفته و پوشیدن بیشتر به معنای ستر و پنهان کردن است که ثمره عفاف درونیست که نماد بیرونی یافته است و به نوع پوشش در ظاهر شدن افراد در اجتماع گفته می شود.

جهان افروز با اشاره به اینکه مسئله حجاب در همه ادیان الهی امری مقدس به شمار می رود، گفت: پوشش برای زنان از واجبات دین مبین اسلام است و در آیات قرآن، احادیث و روایات منقول از پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع)، به این امر مهم توجه ویژه ای شده است به گونه ای که در چهار آیه از قرآن به وجوب این امر اشاره شده است و آن چهار آیه عبارتند از آیات 30 و59 سوره نور، آیات 23 و33 سوره احزاب.

مسئول مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان، با بیان اینکه رعایت حجاب اثرات فردی و اجتماعی بسیاری به همراه دارد، تصریح کرد: مهمترین اثر حجاب در بعد فردی، ایجاد آرامش فردی است در مقابل فقدان حجاب که هیجانات و التهاب های جنسی را در پی دارد.

وی عنوان کرد: از مهمترین فواید حفظ حجاب و پوشش در بعد اجتماعی، حفظ نیروی کار در سطح جامعه است چرا که مردی که در خیابان، محل کار و فروشگاه و یا هر جای دیگر با زنان بدحجاب و چهره های آرایش کرده روبرو می شود، از تمرکزش بر کار و فعالیت کاسته می شود و رعایت حجاب به خاطر خود مردم است چرا که حجاب لباس مشارکت اجتماعی است و اگر این لباس نباشد زنان بیش از مردان در عرصه اجتماعی دچار مشکل خواهند شد.

جهان افروز گفت: برخلاف کشور های غربی که میدان کار و فعالیت های اجتماعی را با لذت جویی های جنسی در هم می آمیزند، اسلام می خواهد با رعایت حجاب و پوشش، محیط اجتماع از اینگونه لذت ها پاک شود و لذت های جنسی فقط در چار چوب خانواده و با ازدواج شرعی انجام شود.

دبیر کانون عفاف و حجاب استان لرستان خاطر نشان کرد: دختران و بانوان جوان ما باید این نکته را مد نظر داشته باشند که حجاب و عفت در بین زنان ایرانی در طول تاریخ و در دوران حکومت های مختلف همواره به عنوان یک ارزش مهم تلقی می شده است به گونه ای که با مطالعه کتب تاریخی و استناد به مدارکی مانند سکه ها و نقوش بر روی آنها، کتیبه ها، فرش های عتیقه که از آن دوران به جای مانده است و بعضاً هم در موزه های کشورهای دیگر نگهداری می شود، لباس زنان ایرانی، بسیار بلند تا قوزک پا و گشاد بوده است و معمولاً چند لایه لباس روی هم قرار می گرفته است تا قسمت های مختلف بدن زن، از دید نامحرم پنهان بماند.

این مسئول در ادامه گفت: امروزه رسانه ها از عواملی هستند که انسان ها را به تغییر ارزش ها و سبک زندگی، ترغیب می کنند به ویژه رسانه های تصویری چرا که اثر تصویر و ماندگاری آن در اذهان مخاطب زیاد است و اینگونه رسانه ها می توانند در ترویج و نهادینه ساختن  فرهنگ حجاب و یا تضعیف آن نقش انکار ناپذیری داشته باشند.

انتهای پیام /     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار