دبیر هنری جشنواره امام رضا (ع):

«عکس هشت» مردمی‌ترین برنامه هنری در جشنواره امام رضا (ع) است

دبیر هنری جشنواره امام رضا (ع) گفت: جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» را می‌توان تنها رویداد هنری جشنواره‌ امام رضا (ع) دانست که با مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود و هر کس با هر سن و سال می‌تواند در آن شرکت کند.
کد خبر: ۳۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ - 18July 2018

«عکس هشت» مردمی‌ترین برنامه هنری در جشنواره امام رضا(ع) استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی ثابت‌نیا»، دبیر هنری «جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)» درباره برگزاری جشنواره‌های موضوعی هنری در این جشنواره اظهار داشت: همانطور که از نام جشنواره امام رضا (ع) پیداست، هدف غایی ترویج سیره رضوی و توجه دادن هنرمندان به موضوع زیارت و سیره امام رضا (ع) است که نهایتاً بهره‌مندی عموم مردم از آثاری است که توسط هنرمندان خلق می‌شود.

مدیرعامل انجمن موسیقی ادامه داد: حال با توجه به ژانرهای مختلف هنری، می‌شود اهداف دیگری هم برای جشنواره‌های موضوعی ذکر کرد. به عنوان نمونه، ثبت و ضبط لحظه‌های زیبا و خالصانه زائران در خلوت با حضرت رضا (ع)، نمایش آن برای عموم مردم و ثبت تصویری در تاریخ از جمله اهداف یک جشنواره رضوی با محوریت عکس‌ است.

وی درباره اهمیت تولید محتوای سالم در فضای مجازی گفت: عکاسی با تلفن همراه را می‌توان به دو گونه تقسیم کرد، یک گونه عکس‌های یادگاری خانواده‌هاست که برای ثبت خاطرات گرفته می‌شود، گونه دیگر عکس‌هایی است که توسط عکاسان با رویکرد عکاسانه و نگاه هنری به مقوله زیارت گرفته می‌شود،‌ این هنرمندان هر چقدر بتوانند تصاویر ناب‌تر و اثرگذارتری را ثبت کنند، چه در فضای مجازی و چه در قالب نمایشگاه‌ها می‌تواند تأثیر خاص خود را داشته باشد.

ثابت‌نیا خاطرنشان کرد: جشنواره امام رضا (ع) در بسیاری از برنامه‌های موضوعی خود بر مردمی بودن تأکید دارد، اما در بخش هنری به دلیل اینکه نیاز به تخصص دارد، کمتر جشنواره‌ای وجود دارد که عموم مردم در آن بتوانند شرکت کنند. جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» را می‌توان تنها رویداد هنری جشنواره‌ امام رضا (ع) دانست که با مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود و هر کس با هر سن و سال می‌تواند در این جشنواره شرکت کند. این موضوع جزء‌ امتیازات اختصاصی این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌های هنری امام رضا (ع) است.

وی ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده با امکانات بیشتری که در اختیار برگزارکنندگان «هشت» قرار خواهد گرفت و با هماهنگی‌هایی که با رسانه ملی انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی این جشنواره به صورت گسترده و ایده‌آل صورت گیرد.

دبیر هنری جشنواره امام رضا (ع) در پایان اظهار داشت: هر جشنواره‌‌ای برای ماندگار شدن،‌ باید خروجی مکتوب داشته باشد، هر چند که آن جشنواره در سطح وسیع در نمایشگاه‌ها برپا شود اما خروجی مکتوب است که در تاریخ فرهنگ و هنر کشور ثبت می‌شود، ان‌شاءالله همانطور که برگزارکنندگان «هشت» در برگزاری مطلوب این رویداد وسواس دارند، در چاپ کتاب عکس جشنواره هم کوشا باشند.

دومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با حمایت بنیاد بین‌المللی «امام رضا (ع)»، سازمان فضای مجازی سراج و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به دبیری «وجیه‌اله شیرمحمدی» برگزار می‌شود. «آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی»، «حرم مطهر حضرت معصومه (س)» و «حضرت شاهچراغ (ع)»، «انعکاس مراسم و آیین‌های رضوی و امامزادگان و بقاع متبرکه» محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهند. ۱۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.rbphoto.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها