سردار مهری:

39 درصد مرگ و میر جاده‌ای بر اثر واژگونی خودرو بوده است

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 39 درصد مرگ و میر جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو بوده است، گفت: 5 هزار و 300 نقطه حادثه خیز و پرحادثه در کشور داریم که 3 هزار و 400 نقطه در جاده‌های برون شهری قرار دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش‌ شود.
کد خبر: ۳۰۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 18July 2018

39 درصد جانباختگان جاده‌ای بر اثر واژگونی خودرو بوده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،  سردار «تقی مهری» رییس پلیس راهور ناجا درخصوص حوادث جاده‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم که همه هموطنان سفرهای خوبی در تابستان داشته باشند، اظهار داشت: طرح ویژه ترافیک تابستان 97 با همکاری همه دستگاه‌ها با محوریت راهور ناجا اجرا شد که جا دارد خداقوت به همه عزیزان بگوییم. این طرح از 24 خرداد شروع شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی گفت: در کشور ما پرترددترین فصل، فصل تابستان است که فرصتی برای سفر کردن همه هموطنان است. هموطنان به دو گونه سفر می‌کنند یکی سفرهای درون استانی که تفرجگاه‌ها است و مسیرهای برون استانی در سطح کشور است که جاده‌های منتهی به شمال کشور را شامل می‌شود.

سردار مهری افزود: بیشترین تصادفات را در فصل تابستان شاهد هستیم؛ چرا که در تابستان سال گذشته 16 هزار و 200 نفر فوت شدند، گرچه این آمار نسبت به 84 کمتر شده است؛ زیرا در آن سال‌ها 28 هزار نفر فوت می‌کردند، اما علیرغم افزایش خودرو تعداد کشته‌های تصادفات کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته روزانه 44 نفر در جاده‌های کشور فوت کردند، خاطرنشان کرد: این آمار در تابستان به 53 نفر رسید؛ امسال از اول تابستان تا امروز 581 نفر در صحنه جان باختند.

وی ادامه داد: براساس آمار 50 درصد از جانباختگان در صحنه تصادف و 50 درصد دیگر هم در مسیر درمانگاه، بیمارستان و داخل بیمارستان فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سه عامل اصلی خودرو، جاده و انسان در تصادفات جاده‌ای نقش داشتند؛ افزود: نمی‌توانیم دقیقا بگوییم چقدر سهم هر کدام است، اما نقش انسان نقش اصلی است، ولی آن چیزی که نقش کلیدی دارد تصمیمات راننده در مسیر تردد است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: براساس آمار موجود در همین چند روز اخیر 39 درصد فوتی‌‌ها به دلیل واژگونی خودرو بوده که خودش دلایل متعددی دارد که می‌توان گفت راننده به وظیفه اصلی‌اش که رانندگی بوده عمل نکرده و کارهای جانبی نظیر برقراری تماس تلفنی انجام داده است.

مهری با اشاره به اینکه علت دیگر تصادفات وضعیت جاده‌هاست، گفت: 5 هزار و 300 نقطه حادثه خیز و پرحادثه داریم که 3 هزار و 400 نقطه در جاده‌های برون شهری است که این عدد، عدد بالایی است هرچند تلاش‌هایی برای رفع این نقاط شده، اما هنوز به نقطه مطلوبی نرسیده‌ایم و یک نقطه اش هم زیاد است.

وی تصریح کرد: بنابر این جاده ایمن رانندگی خوب و خودروی ایمن همه اینها باعث کاهش تصادفات و تلفات می‌شود؛ برای مثال الان نصب ترمز ABS اجباری شده است و نقش مهمی در پیشگیری از شدت تصادفات دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این مطلب که 90 درصد خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند تولید داخل هستند، گفت: ما توصیه کرده‌ایم که خودروهای تولید داخلی حداقل 4 تا 6 کیسه هوا داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار