خجسته در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دستگاه‌های نظارتی در برخورد با مفسدان اقتصادی سکوت نکنند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخورد جدی قوای سه‌گانه با مفسدان اقتصادی از مطالبات مردم است، گفت: سکوت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشور نسبت به این موضوع جایز نیست.
کد خبر: ۳۰۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 18July 2018

/«امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه مفسدان اقتصادی علاوه‌ بر به چالش کشاندن اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم، اصل نظام را نیز تهدید می‌کنند، اظهار داشت: امروز مطالبه به حق مردم برخورد نظام با این مفسدان است؛ چراکه آنها مسببان اصلی نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های اخیر هستند.

این نماینده خانه ملت افزود: به همین دلیل موج گسترده‌ای از مطالبات مردم برای برخورد جدی با آن‌ها در جامعه به راه افتاده است که سکوت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشور نسبت به این موضوع جایز نیست.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: بعد از جلسات متعددی که سران قوای سه‌گانه پیرامون اتخاذ تدابیر برای بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار کردند، به صراحت می‌توان گفت که مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور جدی پیگیری می‌شود؛ این در حالی است که قبل از جلسات قوای سه‌گانه مبارزه با مفاسد اقتصادی به کندی در حال پیش‌روی بود که این نشان می‌دهد خروجی جلسات سه قوا اثربخش بوده است.

خجسته با بیان اینکه ثبت سفارش غیرقانونی 34 هزار خودرو غیرقابل انکار است، تصریح کرد: با پیگیری‌های فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، ثبت سفارش غیرقانونی 34 هزار خودرو باطل و گزارش این اقدام سودجویان به رئیس‌جمهور گزارش داده شد.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت سفارش غیرقانونی 34 هزار خودرو، 6 هزار و 481 خودرو به‌طور غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است که عوامل این اقدام، شناسایی و شب گذشته بازداشت شدند. مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به همین رویه تداوم داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی رونق و توسعه اقتصاد کشور را در گرو کار جهادی تمام مسوولان کشور دانست و گفت: نه‌تنها در حوزه اقتصادی، بلکه در تمام عرصه‌های کشور، هیچ پیشرفتی در هر عرصه‌ای با شعار عملی نمی‌شود. مبارزه با مفسدان اقتصادی که مانع توسعه اقتصاد کشور می‌شوند، باید در دستورکار قوای سه‌گانه قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مجلس نباید بیشترین زمان خود را صرف اموراتی کند که نقش مهمی در زندگی مردم ندارند.

وی با بیان اینکه بیشترین قاچاق در کشور از مبادی رسمی صورت می‌گیرد، گفت: 145 نفر از پرسنل گمرک کشور به دلیل قصور در انجام وظایف محوله خود که منجر به ورود کالاهای غیرقانونی به کشور شده است، طی هفته جاری بازداشت شدند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه سکوت و ضعف دستگاه‌های نظارتی باعث افزایش آمار قاچاق در کشور شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت بحرانی اقتصاد کشور باعث شده تا مردم دلایل بحرانی شدن اقتصاد کشور را به‌طور جد پیگیر باشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار