مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

تصویربرداری ۳۶۰ درجه ۴ یادمان شهدای گمنام استان مرکزی

«مصطفی مشایخی» گفت: به همت تیم هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان‌های «شازند»، «دلیجان»، «خمین» و «نورالشهداء» اراک تصویربرداری پاناروما و یا ۳۶۰ درجه شده و قابلیت استفاده زیارت مجازی را پیدا کردند.
کد خبر: ۳۰۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 18July 2018

تصویربرداری 360 درجه 4 یادمان شهید گمنام  استان مرکزی«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به آمار شهدای گمنام استان مرکزی، اظهار داشت: ۱۵۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان مرکزی وجود دارند که در ۵۸ نقطه این استان خاکسپاری شده‌اند.

وی افزود: ۱۲۰ شهید در ۴۰ نقطه شهری، ۶ شهید در ۶ نقطه نظامی، ۲۲ شهید در ۱۰ نقطه و ۳ شهید در ۲ نقطه اداری استان مرکزی آرمیده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: ۴ نقطه از یادمان‌های شهدای گمنام استان مرکزی تاکنون توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به صورت ۳۶۰ درجه عکاسی شده است که می‌توان از آن‌ها در بحث زیارت مجازی بهره‌مند شد.

مشایخی با اشاره به عکاسی ۳۶۰ درجه و مدت زمان انجام این پروژه، گفت: «پاناروما» تکنینی از عکاسی است که به آن طور مجازی نیز گفته می‌شود که قابلیت این را به مخاطب می‌دهد تا با قرارگیری در مرکز، تمامی زوایای اثر مربوطه را مشاهده کند.

وی ادامه داد: انجام این پروژه نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان را به خود اختصاص داده است که می‌توان از آن برای زیارت مجازی بهره برد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: توسط این تکنیک این امکان برای افراد فراهم می‌شود که به صورت مجازی بتوانند قبور شهدای گمنام را زیارت کرده و در فضای معنوی این اماکن مقدس قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها