مقام روس: مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه ادامه می‌یابد

سفیر روسیه در سوریه بر ادامه مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ - 18July 2018

مقام روس: مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه ادامه می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، الکساندر کینچاک سفیر روسیه در سوریه اظهار داشت: روسیه و آمریکا می‌توانند کارهای زیادی برای بازسازی در سوریه انجام دهند.

وی افزود: بازگرداندن زندگی طبیعی به سوریه نیاز به بازسازی فراگیر در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد و این کاری است که دولت سوریه در حال انجام آن است، اما این تلاش‌ها همچون قطره‌ای در دریا است.

سفیر روسیه در سوریه با بیان اینکه ساز و کار آستانه برای حل بحران سوریه ادامه خواهد یافت، افزود: سوریه نیاز به کمک‌های خارجی دارد و اگر روسیه و آمریکا درباره این مسئله توافق کنند، می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال 2017 میلادی (4 و 5 بهمن 1395) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا و ایجاد چندین منطقه کاهش تنش در سوریه انجامید و تاکنون 9 دور از مذاکرات آستانه برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار