زیارت امامزادگان مصداق تعظیم شعائر الهی است/ وهابی‌ها درکی از مفهوم زیارت ندارند

امام جمعه موقت تهران زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه را مصداق تعظیم شعائر الهی دانست و گفت: وهابی‌ها درکی از مفهوم زیارت ندارند.
کد خبر: ۳۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ - 18July 2018

زیارت امامزادگان مصداق تعظیم شعائر الهی است / وهابی ها درکی از مفهوم زیارت ندارندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران امروز در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در امامزاده صالح (ع) تجریش درباره نامگذاری روز امامزادگان در دهه کرامت برگزار شد اظهار داشت: این نامگذاری در چنین ایام پر برکتی ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه مزار امامزادگان پایگاه نور و معرفت هستند، گفت: امامزادگان این ویژگی را دارند که دلها در حریم آنها متوجه خدا می شود.

امام جمعه موقت تهران زیارت امامزادگان را مصداق تعظیم شعائر الهی دانست و تاکید کرد: تقوای واقعی، تقوای دل است کمااینکه تقوای ظاهر هم مهم است.

خاتمی افزود: ابراز عشق به فرزندان حضرت زهرا (س) انگیزه ای مهمی است که زائران را به سمت امامزادگان سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه وهابی ها درکی از مفهوم زیارت ندارند، تصریح کرد: ما شیعیان امامزادگان را به‌عنوان بندگان صالح خداوند، تکریم می کنیم؛ تکریم و تجلیل، پرستش نیست.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دشمنان اسلام و وهابی ها گفت: شما ثروتتان و ذخایر کشورتان را به مشرکی مثل ترامپ بخشیده اید؛ مشرک کسانی هستند که به دشمنان اسلام باج می دهند و به شیعیان اتهام شرک می زنند.

خاتمی درباره تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص امامزادگان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تعبیری امامزادگان را ثروت معنوی کشور خواندند و در تعبیری دیگر این عزیزان را ذخایر معنوی کشور دانستند.

وی ادامه داد: امامزادگان کانون یاد خدا هستند و در دنیایی که در آن غفلت از یاد خدا موج می زند این بقاع متبرکه و امامزادگان هستند که نقش ثروت و ذخیره معنوی را دارند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر به دنبال شاهدی هستید که بدانید ایرانیان عاشق اهل بیت (ع) هستند یا خیر؛ وجود این امامزادگان، شاهد این موضوع است.

خاتمی ادامه داد: امامزادگان در دوران زندگانی خود که پر از خفقان بودند به ایران پناه آوردند و مردم کشورمان با آغوشی باز از آنها استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراجع تقلید می گویند، امامزادگان حق حیات به گردن ما دارند، تصریح کرد: امامزادگان کانون نور و ابلاغ معارف اهل بیت (ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران امامزادگان و بقاع متبرکه را پناهگاه مردم دانست، گفت: تعبیری در خصوص امامزادگان وجود دارد که این عزیزان مبلغان خاموش هستند.

خاتمی با بیان اینکه امامزادگان به ما دین مداری را آموختند، خاطرنشان کرد: امامزادگان در زمان حیاتشان با بیان و قلم خود تبلیغ دین می کردند و پس از شهادتشان مرقد و مزارشان مبلغ پاکی و طهارت است.

در انتهای این مراسم از خانواده شهید محمدحسین حدادیان و شهدای مدافع حرم، شهید امین کریمی و شهید شاهرخ دایی پور تجلیل شد و از پوستر جشنواره «تبار محترم» رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار